Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken boks anbefales?

Playon!HD Mini 2
1
17%
Playon!HD2
Ingen stemmer
0%
Popbox V8
Ingen stemmer
0%
Popcorn Hour A-300
1
17%
Apple TV
Ingen stemmer
0%
Dune HD TV-301
1
17%
En helt anden - forslag modtaget meget gerne!
3
50%
Hej alle,

Har læst om de nyere (og ældre) medieafspillere da jeg godt kunne tænke mig en - både kigget på forum her og en række andre steder. Jeg kan ikke helt beslutte mig.
Har desværre ikke kunne finde en god sammenligning af de forskellige bokse nogen steder, men de kan jo meget af det samme synes jeg - og så kunne jeg godt høre tænke mig at høre andres anbefalinger/inputs.

Mine 'krav' og ønsker er:
- Bruge den til video og musik.
- Skal kunne håndtere undertekster som særskilte filer.
- Mulighed for tilkobling/isættelse af disk (med musik/film på)
- Jeg vil i øvrigt kable boksen med mine enheder (2x TV + PS3 - se længere nede)
- Kan jeg bruge boksen til musikafspilning uden at TV kører er det et plus (om TV'et lige tændes til at starte musikken er ingen problem, bare det kan slukkes bagefter).
- Budget på maks ca. 1500-2000 kr. for boksen.
- Kan den bruges til youtube også vil det være fint, det elsker knægten på snart 3 år.
- Jeg bekymrer mig ikke så meget om smarte apps, internet browser men ser det evt. som en sidegevinst.

Har en gammel PS3, men er kun med 40GB disk og trods alt ikke en medieafspiller på niveau med nyere dedikerede bokse som dem jeg nævner her i posten.
Vil ellers slutte en medieboks til mit ældre Panasonic TV (ikke full hd) i stuen via HDMI.
Har et nyere samsung full hd i stuen (32" D5005) som understøtter DLNA og det kunne da være fedt at boksen også fungere med dette TV (som i øvrigt er forbundet til mig Netværk via kabel).

Har i øvrigt PC og ingen apple-produkter (udover iPod) :)

Jeg har tænkt på de bokse der fremgår af afstemningen, men hører selvfølgelig gerne om andre idéer som kunne matche mit behov.

Det er i øvrigt særligt Dune HD TV-301 som tiltrækker min opmærksomhed, da den vist er nyest, fin størrelse og efter hvad jeg kan læse afspille video meget gnidningsfrit.

Håber på at høre fra jer.

Kim
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo lige anmeldt 301'eren i forgårs... Vi har også Popbox V8 stående i øjeblikket.

Dunes afspillere kan det meste af det du vil, men der er ingen Youtube og ingen Apps. PCH har et renere interface, de har Apps og Youtube, men deres Jukebox (YAMJ) er ikke så poleret som Yadis og den lille Popbox har ikke samme indbyggede Jukebox som A300'eren har.
Senest rettet af Torben Rasmussen 20 apr 2012, 21:23, rettet i alt 1 gang.
Af PhDream
Stemte på en HD Mini 2, da den indtil videre kan afspille alt, både af lyd og video. Der er ikke mange andre bokse på markedet, der kan afspille en BD iso med HD lyd. Den afspiller også 3D uden problemer. Den har sine skavanker, bl.a. et uinspirerende GUI, men alt fungerer som det skal.

Hvorfor skriver du at du vil kable boksen med din PS3? Boksen skal vel klare alt det, PS3 ikke kan, og derfor er der ingen grund til at koble de to sammen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne også se på de lidt større Smart modeller fra Dune. Der er plads til en 3.25" disk i, så det er billigere at ekvipere den med en ordenlig størrelse disk.
Af lgowner
Egreat R6s (nyeste realtek 1186 chipset)

+Klarer BluRay 3D iso og menu'r.
+Klarer 2D -> 3D 120hz emulering.
+Klarer SBS Full mkv's (full 1080p) konverteret til 3D hdmi 1.4 signal sendt til tv.
+Klarer så nok også alt andet du smider imod den.
+ RMVB support (RealMedia supporeret)
+ custom firmware tilbyder online tv kanaler (alt fra DR1 ..Pro7 ..XXX)
+ usb 2.0 og usb 3.0
+ klarer undertekster på 3D SBS film.

- Ingen smarte menu ting
- Ingen plugins
- Skal købes på ebay (jeg gav ca. 1000kr totalt inkl. fortoldning)
- ingen wifi (kan ikke bruges med bluray alligevel)

(har browser + android 2.2 apps support i begrænset omfang, da chipset ikke er standard, så mange apps kører ikke grundet cpu) Apps installeres via USB stick.
Dog ringe styring med android (har ikke testet det meget, har ingen interesse)
Af hmenne
Jeg har en 5 år gammel Popcornhour A-100, som har klaret alt hvad jeg har smidt i hovedet af den. Den spiller det meste stadig og i rigtig fin kvalitet. Jeg har den på en 63" Samsung plasma. Med den suport som har været på A-100 vil jeg aldrig være i tvivl om at den dag den skal skiftes ud så bliver det en Popcornhour igen. Hverken mit tv eller Blurayafspillerns (SamsungBD5900)mediefunktioner når Popcornhour til sokkeholderne. Så mit bud ud fra dem du lister op vil være A-300.
Af Frillen
Jeg har en WDTV Live Hub med indbygget 1TB HD, den kan stortset alt det du beskriver, og har du en smartphone kan du styre den, via den, du kan også bruge den som NAS.
Jeg har efterhånden haft afprøvet en del medieafspillere, og ingen af de andre nåede WD'en til sokkeholderne.
Jeg købte den for ca 1½ år siden til 1200 kr hos Dustin.
De har den stadigvæk, men prisen er nu 1.659 kr, det skyldes nok det faktum at priserne på harddiske tog himmelflugt efter oversvømmelserne i Thailand, hvor de store harddisk-producenter har deres fabrikker.

PS. Jeg synes at nedenstående side kan give et godt overblik over mediafspillere, da man kan sidestille dem overfor hinanden og se hvordan de klarer sig i forhold til hinanden ;o)

http://www.digitalversus.com/media-cent ... -a320.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lgowner: Har Realtek fikset problemet med et kort hak i billedet hvert 41. sekund når der afspilles 1080p24 materiale? Det kræver at man ser efter, men når man først har spottet problemet, så er det svært at overse. Alle deres tidligere chipset har lidt under dette, som skyldes at de ikke kan afspille 23.976 Hz, men kun 24 Hz. Det medfører en gradvis forskydelse af billede og lyd, som der skal rettes op på og det passer med at der kommer et lille hak i billedet efter 41 sekunder.

Er fint sted at se alverdens afspillere sorteret efter eks. Chipsæt er her:
http://www.iboum.com/net-media-players.php

Edit: Jeg kan se at problemet med 1080p24 ikke er rettet på det nye chipsæt. I min mening bør man styre udenom alt baseret Realtek hvis man vil rippe BluRay.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:Edit: Jeg kan se at problemet med 1080p24 ikke er rettet på det nye chipsæt. I min mening bør man styre udenom alt baseret Realtek hvis man vil rippe BluRay.
det har jeg ikke set eller forsøgt at bide mærke i nu. og da jeg er glad for den nu, vil jeg ikke begynde at ødelægge tilfredshedsøjeblikket endnu ;)
Af PJ
Er der nogle af de nævnte afspillere, der har display, så man kan afspille musik uden at tænde for tv'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lgowner skrev:har jeg ikke set eller forsøgt at bide mærke i nu. og da jeg er glad for den nu, vil jeg ikke begynde at ødelægge tilfredshedsøjeblikket endnu ;)
Nej lad endelig være med at lede efter fejl. Det bliver man ikke gladere for produktet af. Jeg har smidt min afspiller med Realtek chipset ind i soveværelset nu og køber en Dune til stuen i stedet. Før nogen bruger dét som en guide for hvad der er bedst, så skal det siges at jeg udelukkende bruger boksen til film - ingen musik, ingen Apps og ingen billedfremvisning.
Af Skalle06
Boxee Box.

Jeg har en til salg for 800 kr. (fra januar måned). :-)
Af nesager
Hej.
Håber på lidt hjælp,har ikke en dyt forstand på medieafspiller.
Vil gerne have fat i noget hvor jeg kan ligge mine bluray/dvd film på,og se foto på.
Det skal kobles sammen med en Sony EX 723 TV,og helst styres fra fra stuen.
Mvh.
Ps. Skal der bruges computer for ligge film/foto på?
Senest rettet af nesager 21 apr 2012, 16:50, rettet i alt 1 gang.
Af Leska
Torben.

Har du eventuelt en guide til det der Yadis ?Har fulgt diverse guides rundt på nettet, men kan bare ikke få det til at virke på min Dune HD Max !

Kan fint få Yadis menuen frem på min Dune og få den til at vise info om de forskellige film/serier, men lige så snart jeg skal se ind, siger den at den ikke kan finde URL.

Synes jeg har prøvet meget efterhånden, men kan ikke blive klog på, om det er fordi jeg har ikke brugt de rigtige rettigheder i windows, om det er smb det er galt med, eller noget helt andet ?