Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg må indrømme at det her går mig på og jeg er løbet tør for hvad jeg skal gøre...

Jeg har skiftet mit 4 år gamle Samsung LE46M86BD ud med et nyt Phillips 7606T 55" LED tv.

Jeg er ikke særlig tilfreds med kvaliteten på det nye Phillips når jeg ser fjernsyn eller spiller Xbox. Jeg ser TV gennem min Selector fra Yousee. Og jeg syntes det var et bedre billede på det gamle tv. Det havde jeg ikke forventet.

Jeg har indstillet mit nye Phillips efter de indstillinger der er skrevet i anmeldelsen på dette site.

Specielt når jeg ser noget tekst. Det kan være undertekster. TV guide på Selectoren. Menuer på Xbox mm så står det super slørret. Som om man har glemt at tage et par briller på. På det gamle tv har jeg aldrig bemærket noget lignende.

Jeg kan under indstillingerne i TV'et se at det kører 1080p så det er ikke problemet. Jeg er i syv sind omkring hvad jeg kan gøre for det piner mig sgu meget.

Har overvejet at tage et billede og vise jer det, men ved ikke om man kan bruge det til noget.

Hvis der bor nogle eksperter i nærheden af Måløv/Ballerup byder jeg MEGET gerne på en kop kaffe :)
Af kirneh
Jeg skal lige sige at selector, Xbox og mine andre enheder er forbundet til min Denon reciever via HDMI og så går der et HDMI kabel op til tv'et.
Det er samme løsning som med mit Samsung så der er ikke ændret noget der. har kun pillet det ene HDMI ud af samsunget på vægen og sat det i mit nye Phillips.
Af Sjavse
Må man spørge hvad der skal ske med dit gamle tv og om det evt. er tilsalg?
Af scaw
Har du forsøgt at slå samtlige billed"forbedrende" indstillinger fra? Gør det nogen forskel?
Af kirneh
Det gamle tv er solgt :)

Ja jeg har indstillet det som der står i anmeldelsen her på siden. Der er det meste slået fra. Og det er klart en forbedring men stadig slet ikke godt nok syntes jeg...
Af scaw
Jeg vil umiddelbart mene, uden at kende til den specifikke sag, at der må være tale om en fejl. At tekst, uanset kilde, ser sløret ud, lyder som en fejl på selve TV'et.

Dog underligt, at det kun er til at se, når der er tekst og ikke ved normale billeder.
Af hkknudsen
Prøv at køre uden om receiveren, for at udelukke at det har noget med den at gøre