Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DudeV
Jeg købte en ny skærm for et par måneder siden fordi jeg var blevet træt af den anden da den ghostede en hel del. Jeg er enormt tilfreds med den, men nu er jeg usikker på om den faktisk er fejlfri. Det er en Samsung LED 23SA700 120hz.

Nu til problemet: Hvis der er sort baggrund med hvid text, så kan jeg den hvide text blive gengivet i et svagere billed, men hvis jeg kigger direkte på den, altså at mine øjne er lige foran teksten, så går det væk. Det er ikke alt der bliver gengivet, det er forskelligt det kommer helt an på hvor jeg står henne.

Har alle nyeste drivere og alt køre ellers som smurt, men er blevet usikker på om den skærm fejler noget eller om det er normalt. Det kunne jo også være noget helt andet.

Skærmen ghoster ellers slet ikke på andre måder, og jeg vil egentlig ikke engang kalde det her for ghosting da billed er helt stille.

Så håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Din formulering er lidt kryptisk, men du kunne jo prøve at knipse et billede af din skærm med et ordenligt kamera og så køre det igennem et billedbehandlingsprogram. Hvis du blot vil tage billedet, så skal jeg gerne analysere det, så du kan se om problemet er skærmen eller dine øjne.
Af DudeV
Jeg har desværre ikke mulighed for at tage et billede med kamera.

Det kan godt være min forklaring er lidt dårlig, så prøver igen, men syntes nu at det link forklare problemet meget godt.

Hvis jeg har en sort baggrund og der er noget hvid tekst, så kan jeg se den hvide tekst double nede eller oppe over den original tekst. Lidt ligesom at se dobbelt. Alt efter hvor jeg står bliver det værre eller bedre, men lige meget hvad kan jeg se det med mindre jeg sætter mit hoved lige foran teksten, så er det svært at se.

Jeg kan kun gengive problemet med sort baggrund og hvid tekst alt andet se ud som det skal. Som sagt er der heller ingen andre problemer med ghosting osv.
Af bantam
Er der glas på fronten af skærmen?

Det lyder som simpel refleksion inde i panelet ud fra din beskrivelse. Samme fænomen ses på mange ældre og billigere plasma-TV-modeller.
Af bantam
Er der glas på fronten af skærmen?

Det lyder som simpel refleksion inde i panelet ud fra din beskrivelse. Samme fænomen ses på mange ældre og billigere plasma-TV-modeller.
Af DudeV
Ja det er glas. Testede det også på en vens PC igår og kunne se det samme, men hans er en mat overflade, så jeg går ud fra at der er bare noget som skærme gøre, når det er helt sort med noget lys tekst.

I må endelig sige hvis jeg tager fejl.

Takker også for hjælpen.