Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg er ude i at købe nyt tv. Og med den form for design jeg går efter, er eet nlsten ikke muligt for mig, ikke at få smarttv. I princippet er jeg ligeglad med om det er et smarttv, da jeg ikke tror på at div. Apps osv har nogen interesse fir mig. Men i og med at det har wifi, tænkte jeg, at det måske ville blive lettere at streame film fra min computer? Pt gør jeg det, ikke uden problemer, via min ps3.

Men gør et smarttv det lettere? At jeg kan streame direkte til tvet måske?

Kan i iøvrigt anbefale et 32" tommer? Jeg hælder mest til et samsung ue32d65xx, men det er først og fremmest pga design. Ved ikke så meget om billed og specs ift andre mærker/modeller.

Tak
Af Chaui
Apps osv. har intet og gøre med streaming. på dit hjemme netværk.

Tror stort set alle fladskærme idag har en eller anden form for DLNA.

Derudover, hvis du skal streame ting i HD kvalitet, vil det ikke virke over trådløst uden problemer. brug netkabel imellem de ting der skal streame til hinanden.
Af lfruergaard
okay. jeg er lidt lost i det her. så jeg skal altså stadig stream via noget? altså som en ps3 eller andet? pt har jeg noget liggende på min pc, som jeg så streamer til ps3. det fungerer sådan nogenlunde, men ps3 mediaserver er ikke altid det smarteste program.

kan jeg ikke streame direkte til tv hvis jeg køber et smart tv?
Af orm08
Jeg tror ikke at smart tv vil gøre det nemmere end at streame fra pc, da skal du ud i Boxee, WD TV live eller et apple tv med jailbreak, altså ikke et nyt TV alene

Du må finde en anden undskyldning fot at købe nyt TV :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SmartTV-delen er det der omhandler Apps, browser på TV'et, Youtube mv. Ikke streaming. Jeg vil dog sige, at selv de mest veludviklede og opdaterede modeller af TV ikke på nogen måde kan hamle op med en dedikeret streaming-boks, såsom en Dune HD eller en Popcorn Hour. Der er alt for mange kompatibilitetsproblemer, elendige interfaces og des lige til at jeg ville gide spilde min tid med at få en middelmådig ren TV-løsning til at spille frem for at bruge en boks tilsluttet via HDMI.
Af lfruergaard
okay. men så må jeg jo bare sige, at jeg blev så meget klogere på det. Troede bare at smarttv, gjorde det mere netværkskompatibelt end andre tv. men igen, kan i sige mig forskellen på de 2 tv jeg har nævnt tidligere? jeg ender nok med at købe et af dem, men det ene koster 300 mere - på tilbud!!
Af lfruergaard
Vil bare lige sige, at jeg købte et samsung smartTV, og at det altså har gjort streamingprocessen fra computer til tv en del lettere. Ps3 media server på min pc fandt, lidt overraskende, nemlig selv mit tv. Fra allshare mappen i smarthubben, kan jeg så finde film på min pc, og afspille iso-filer.

Jeg har så et spørgsmål. for der må jo være andre der har prøvet dette: jeg kan ikke finde ud af at spole. Hverken frem eller tilbage. Man skulle næsten tro at der var en løsning, men umiddelbart kan jeg ikke finde den.

Er der nogen der ved hvordan man spoler, når man streame film, fra pc til tv via ps3 media server?
Af lgowner
lfruergaard skrev:Vil bare lige sige, at jeg købte et samsung smartTV, og at det altså har gjort streamingprocessen fra computer til tv en del lettere. Ps3 media server på min pc fandt, lidt overraskende, nemlig selv mit tv. Fra allshare mappen i smarthubben, kan jeg så finde film på min pc, og afspille iso-filer.
Jeg er helt enig med dig omkring DLNA på TV og hvorfor det er en fordel og gør det klart nemmere for almindelige menige mennesker som ikke er teknik nørder, som de andre svar tyder på. de har glemt familien som bare vil smide almindelige divx eller mp4 osv afsted mod tv't.

du nævner selv ps3 mediaserver, det gør det på flere områder lettere endnu.

omkring spoling, så er jeg nok ingen hjælp,
spørgsmålet er vel om det virkede med ps3mediaserver førhen? altså imod en ps3? eller hvad du nu brugte før i tiden?
(jeg kan spole på min imediaserver på mobilen når jeg streamer imod mit LG tv men det er nok ingen hjælp her)
Af JesperKeller
Hvad bruger du som afspilnings enhed?
Har du NAS server eller en server med filer liggende.

Personligt valgte jeg LG's nye 32" med Smart TV.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-32ls570t
Samme pris som Samsung, men de mangler 3D delen.

Dog er det bedste at bruge LG'en hvis du har en Plex Media Server.