Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

for et par dage siden opstod følgende mærkelige problem på min Panasonic G20 50". Det har været der lige siden.

Når jeg tænder for tv'et (DVB-C) går der ca. et minut og så kommer der ca. 1 mm tynde røde og blå streger hele vejen fra venstre til højre på den nederste 1/3 af skærmen. De er ca. 2-3 cm høje. Der er ca. 5cm blå, derefter 5cm rød, 5cm blå, osv.

Hvis jeg går ind i tv-menuen er de der stadig - så derfor tænkte jeg at det ikke var signalet.
Men skifter jeg til HDMI input og smider live tv på min bærbar, så er der intet problem. Skifter jeg tilbage kommer stregerne med det samme.

Nogen der har oplevet dette - eller som har en anelse om hvad det kan skyldes? Jeg synes det er underligt at det virker fejlfrit på andre input end DVB-C.
Jeg prøvede at skifte kabel - det ændrede intet.
Hiver man antennekablet ud forsvinder stregerne - også fra menuen.

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af radiomand
Den skal til service, se og få den afsted inden den bliver 2år.
Af deadtv
radiomand skrev:Den skal til service, se og få den afsted inden den bliver 2år.
Tak for svar. Hvordan kan du sige det så sikkert?

Hvis jeg smider den til service - hvem skal så betale? TV'et er meget snart 2 år gammelt.
Af deadtv
Hej igen,

er der ingen der har et forslag - ud over et servicebesøg?
Det kan jo ikke være panel'et, da det virker fint i HDMI mode?
Af THM
du ber om råd og radiomand giver dig det bedste råd du kan få, og så fejer du det af og ber om et andet råd ::l
Af Sjavse
deadtv skrev:
radiomand skrev:Den skal til service, se og få den afsted inden den bliver 2år.
Tak for svar. Hvordan kan du sige det så sikkert?

Hvis jeg smider den til service - hvem skal så betale? TV'et er meget snart 2 år gammelt.
Hvorfor venter du med at sende det til service hvis det meget snart bliver 2 år? Ja det skal til service, det er ikke noget du selv kan lave!
Af deadtv
Sjavse skrev:
Hvorfor venter du med at sende det til service hvis det meget snart bliver 2 år? Ja det skal til service, det er ikke noget du selv kan lave!
Dels fordi jeg har haft bagbeklædningen af et par gange og er nervøs for at der ikke er dækning. Dels forbi jeg hellere vil lave det selv, hvis der lige var en der vidste at det f.eks. var et løst indvendigt kabel, firmware problemer eller hvad ved jeg,

Jeg tænkte der var en masse kloge hoveder herinde, så jeg kunne undgå service.

Jeg må Google noget mere - skriver hvis jeg finder en løsning.

Ved du hvad det skyldes siden du så sikkert siger jeg ikke kan lave det?
Af deadtv
THM skrev:du ber om råd og radiomand giver dig det bedste råd du kan få, og så fejer du det af og ber om et andet råd ::l
Last option er service - derfor skriver jeg her - for at få et hint til hvad der kan være galt.
Af THM
så bør du specifisere det til at starte med...
kan godt se dilemmaet når du har haft det skilt ad.
det vil give god mening at det er noget med tuneren når det kun er når du ser tv via denne...