Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej nogen der for nyligt har købt godt et OK tv til værelset???

Ønske omkring de 24"
Prisniveau omkring 1800

Kigger lidt på pricerunner og følgende

Samsung SyncMaster T24A350 - 1637 kr.
LG 22LK335C - 1754,-
Grundig 26 GLX 4000 - 1799,-
Samsung SyncMaster T24A550 - 1829,-

Men alt er i spil, det behøver ikke at være et Smart-tv

Gode råd værdsættes
Af PhDream
Til den pris og dit behov er det ligegyldigt hvilket tv du vælger. Bare vælg ét. De er alle lige gode/dårlige.
Af BrianH
Perli skrev:det var dog et fantastisk svar - tak for hjælpen (ironi kan være anvendt)
Svaret var korrekt. Der er næppe anden forskel på de tv, end om de er pæne at se på. Og design er en smagssag, og ingen kender din smag
Af PhDream
Perli skrev:det var dog et fantastisk svar - tak for hjælpen (ironi kan være anvendt)
Hvad vil du have? At folk bruger timer på at researche om de 4 små, billige tv er et godt valg til dine børn? Er du så egocentreret?

Du skriver selv intet om hvordan tv'et skal bruges, hvor gamle børnene er, osv. Du lister 4 tv op og vil have "råd"? Hvilke råd? Tror du, at der er nogen, som har erfaring med de 4 tv?

Her er et godt råd: tag børnene/barnet ud til en butik der har alle de 4 tv, lad det pege på det tv, det synes bedst om, køb det tv.

Ingen ironi er anvendt.
Af Perli
For der ikke skal gå en langgaber i det hele, så lød mit spørgsmål:

Nogen der for nyligt har købt et OK tv til børneværelset? (prisklasse 1800)

De nævnte tv var bare nogen som jeg kiggede på, men som jeg skriver at alt er i spil.

Det vil sige, at jeg efterlyste en eller flere som for nyligt havde købt noget i den prisklasse, og som de var tilfreds med.
Jeg er udemærket godt klar over man ikke får alverden for de penge, men det kunne jo være der var andre i samme situation som min
Af scaw
Jeg må indrømme jeg er enig med de andre indlæg. Men det kunne være end idé at kigge på et TV med indbygget DVD nu du var igang.

De findes i 22-24" til lige under 2000 kr. (Prosonic, but who cares?)
Af Yankee
Du kan godt få et hæderligt tv til de penge. Du kan flere steder få helt billige Samsung/Philips-modeller til knap 2000 (de er typisk 22" og uden DVD) og ellers er der jo en del Prosonic-modeller i den prisklasse.

Der hvor du typisk går på kompromis er lydkvalitet, betragtningsvinkel og byggekvalitet. Prosonics modeller holder bare ikke lige så godt - især ikke hvis det skal flyttes rundt. Du skal være meget opmærksom på at fjernsynet helst skal kunne drejes (uanset om det står på fod eller hænger), da man ikke skal ret meget væk fra 90 grader før billedet bliver udvasket eller ender i regulære kontrastfarver.

Til gengæld får du altså et fjernsyn med T2-tuner, PVR og DVD, så funktionaliteten fejler ikke noget.
Af Perli
Blot lige for at afslutte, så endte det med en Samsung le32d455. Det passer fint til børneværelset og OK billede.
Fik det for 2100 incl. tilbart vægophæng som demo