Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Jeg har fået købt mig en iMac og er ny i æbleverdenen og har derfor lidt spørgsmål..

Det ser ud til der findes et hav af eyetv, men jeg søger et til kabeltv.
Jeg ønsker at kunne optage
At kunne streame til min iPhone
Og til sidst, at kunne have tv-delen kørende som et vindue og ikke fylder hele skærmen, således at jeg på mac'en, kan se tv samtidigt med jeg bruger den almindeligt?

Håber her er nogen der kan hjælpe
Af JonesDK
Undskyld jeg lige bryder ind i topic
men hvad er det præcis at det gør? Har læst lidt på nettet, men uden rigtig at blive klogere.
Hvor mange kanaler kan man ca. se? og har det noget noget at gøre med en tv-pakke derhjemme? Har yousee fuldpakken.
Af Skalle06
Du kan se alle dine YouSee kanaler på din Mac med en EyeTV Hybrid. Dog ikke ekstrakanaler, hvis du abonnerer på sådanne.

Med EyeTV i din USB indgang med antennestik i, kan du se og optage live-tv på din Mac.

Hvis du har en iPhone eller iPad kan du også streame live-tv fra Mac'en til din iPhone/iPad. Du kan endvidere planlægge optagelser m.v. fra iPhone/iPad.

Jeg har selv et set-up med en Mac Mini med EyeTV Hybrid sat i. Fra min iPad kan jeg så se live-tv, planlægge optagelser og se optagede programmer.

TV-serier og film jeg gerne vil beholde, eksporterer jeg til iTunes, og kan så se dem senere via Apple TV.
Af JonesDK
Tak for svar :)

Det lyder jo rigtig godt.
Men det vil sige at jeg f.eks. kan sidde i Jylland og se de kanaler jeg har hjemme i min stue i København, blot ved at bruge EyeTv i min USB port på min Mac?
Af Skalle06
Ja, det kan du godt.

Men hvis du er på 3G nettet med din iPhone/iPad kan det blive en hakkende oplevelse.

Firmaet skriver selv dette: "When using the EyeTV app to stream live TV over a 3G connection to an iPad, we highly recommend that you connect the optional Elgato Turbo.264 HD hardware encoder/accelerator to your Mac. Turbo.264 HD gives you the best possible viewing experience and eliminates stuttering when your network connection gets weak; it automatically adjusts the bit rate of the video delivered to your iPhone and iPad whenever the connection signal fluctuates. This is especially valuable when streaming to the higher resolution screen of the iPad."
Af JonesDK
Vil heller ikke komme til at anvende det over 3G. Kun på steder hvor der er trådløst internet :)

Men det undre mig - hvordan kan EyeTV vide hvilke kanaler jeg har i min Yousee pakke? Eller er det blot alle kanaler den tager på MPEG4 nettet?
Af Skalle06
Ja, det klarer mpeg4 softwaren. Der skal bare være et antennekabel i numsen på den.
Du kan som sagt ikke se kodede kanaler - altså kanaler, der kræver et YouSee kort. F.eks. hvis du har ekstrakanaler.
Af JonesDK
Ok. Så Usb stikket skal sidde i computeren med antennen?

Hvad er ekstrakanalerne du tænker på? Er det 6'eren, Tv3, Tv3+, Kanal 5 osv. Eller er det f.eks. Canal+ kanalerne?
Af Skalle06
Ja, du skal trække antennekabel fra væggen og til Eyetv, der sidder i din Macs USB.

Det er ekstrakanaler, som du betaler ekstra for - f.eks. Canal+ - hvis du abonnerer på sådanne kanaler. Dem kan Eyetv ikke tage, da de kræver et kort.

De alm. kanaler, der er med i din YouSee fuldpakke tager EyeTV fint. Så TV3+, Kanal5 HD m.fl. er der ingen problemer med.
Af bromberg
Tak for jeres svar..

Nogen med stofa, der kan bekræfte at hele pakken kan findes med eyetv.

Men SKAL det være hybrid..

Jeg kan finde brugte fra 150 til 700 kr og er noget i tvivl om forskellen.

Men jeg burde kunne fange HD kanalerne også?
Af bromberg
Jeg har fundet mig en brugt eyetv diversity på dba.

Sælgeren siger han har brugt den via yousee kabel, men som jeg kan læse det er det en antenne til luft signal. Og dermed IKKE muligt at sætte et antennekabel fra et fællesantenne signal.

Nogen der kan be eller afkræfte dette?