Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wega
Hejsa.

Jeg har lige fået slået et Grundig VLE 7139 TV til min computer, men jeg kæmper med et stort input lag.
Når jeg bruger Flatpanels egen tester er det laveste ca 100ms og det højreste lige omkring 140ms.
Jeg kører via HDMi kabel, har prøvet alle TV's ingstillerger (her i blandt det der hedder "Spil") og har aktiveret det der hedder Over Scan.

Er det mig der gør noget forkert, eller har dette TV bare så høj input lag?
Af Wega
Har nu også prøvet igennem DVI og det giver samme resultat. Forsøgte at opdatere Firmwaren på TV'et, men der er ingen nyere end den der er på den...

Er der andet jeg kan gøre, eller skal jeg bare få afleveret TV'et tilbage til butikken?
Af Mysen
Bevægelsessystemer er slået fra?

Spiltilstanden burde gøre det, men det ku' jo være..
Af Wega
Ja "Spil" funktionen slår alle TVet's "ekstra udstyr" fra, så der er ikke nogle af dem der er slået til overhovedet.
Af Mysen
Har du stadig returret>? Det lyder ikke til, at du nogensinde vil kunne spille ordenligt på det :(
Af Wega
Jeps, har lige købt den i dag, og de har lovet mig at de tager den retur hvis ikke jeg brød mig om den. Gider bare ikke til at skulle pakke hele skidtet ned igen :(

Nå, men så kan jeg lære at lade være med at lade en sælger prakke mig noget på, og bare holde mig til det jeg egentlig havde bestemt mig for at købe...
Af Wega
Nå jeg testede lige skærmen med en helt sort baggrund i et mørkt lokale, og der var meget lys i 2 af hjørnerne på den. Så nu er tvivlen væk, skærmen er pakket ned og Elgiganten for den tilbage i morgen.

Tak for hjælpen :)