Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
Jeg har til min overraskelse fået grønt lys fra fruen til at købe et nyt tv :) Og jeg kigger entydigt på panasonics 2012-modeller.

Størrelsen skal være 50", men jeg er usikker på, om VT50 er de 5k mere værd, den koster, end GT50. Tror også hun nemmere sluger en afskrivning på 14k end 19k. MEN er der tilstrækkelige argumenter for at vælge VT50'eren, tager jeg selvdagt "kampen".

Hvad mener I - og ikke mindst; hvorfor?

Tak
Af BrianH
Er det et seriøst spørgsmål? At man skal giver vurderinger af to tv der ikke eksisterer på markedet endnu?
Af KeWa
Det var da tænkt seriøst :(
Troede "kendere med indsigt" kunne argumentere med afsæt i annoncerede specs om VT50 og GT50 samt i, hvorledes forholdet mellem VT30/GT30, VT20/GT20 og VT10/GT10 har været... Men på dig lyder det som om, at det ikke giver mening, så jeg må væbne mig med tålmodighed og vente med at drøfte $$$ med "den bedre halvdel" til senere :)
Af THM
udfra de test der er foretaget på de to modeller indtil videre tyder det på de er ret jævnbyrdige på billedkvalitet, et lidt bedre skærmfilter på vt50 er umiddelbart forskellen.
derudover følger der 3d briller med til vt50, samt at den har et andet design. så er det op til dig om disse ting er værd at prioritere.

det er så vidt jeg har forstået forskellen, folk må endelig rette mig hvis der er noget jeg har misforstået :)
Af KeWa
Tak for svaret. 3D vil jeg sandsynligvis ikke komme til at anvende, men skærmens design kan nemt blive den udslagsgivnde (WAF :) ) faktor
Brugeravatar
Af herbstmeister
Ud fra de par test jeg har set, skulle der ikke være den store forskel i rå billedkvalitet på Pana's linnerup i år. Så du kan roligt overveje GT50 eller endda ST50.

Denne test konkluderer bl.a at ST50 giver næsten ligeså godt billed som VT50:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 101757.htm

Glæder mig til at se om Flatpanels konkluderer det samme :)

Anyways, ST50 er nok et bedre value-for-money køb, hvis du gerne vil spare 7K og ikke behøver topmodellen...
Af KeWa
Så vil jeg klart overveje ST50. Til den pris kan jeg jo skifte ud igen om tre år :) Kender I et sted i Kbh, hvor man kan se ST50 og GT50, så jeg kan sammenligne. Både billed og design.

Ved I forresten, hvornår vi kan forvente anmeldelser af ST50 og GT50 her på flatpanels?
Af Jeden
Jeg står med samme situation som dig. Men jeg vælger VT50. Synes designet er super og udfra de tests jeg har læst indtil videre, så er sort niveauet en del bedre end på GT30.
men det er stadig mange penge til forskel så det er vel op til den enkelte om man synes de få forskelle er det værd
Af maskus
Står selv og venter på disse to, og har selvfølgelig overvejet plusser og minusser. Jeg kan personlig godt lidt den integrerede vierra styring i GT og VT, hvor man kan streame optagede programmer fra tv'et til enten Ipad/mobil etc. det vil gøre sig godt for børnene, samt muligheden for at surfe på skærmen og bruge mobilen som tastatur, især ved youtube - så derfor har jeg afskrevet ST50, da jeg ikke mener den tilbyder samme løsning. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Dog studser jeg lidt over at AVforums udtaler, at retailers , altså fysiske butikker får en "klækkelig" rabat på GT50 ved større partikøb, end internetfirmaerne gør, hvorfor man i UK opfordres til at 'gå i butikken' og få en god rabat, mon ikke det samme gælder i DK?
Af KeWa
Rasmus Larsen skrev:Blot til orientering, så skulle vi modtage både GT50 og VT50 i næste uge.
Super. Hvornår kan vi så forvente anmeldelser? :)
Af el-HL
Rasmus Larsen skrev:Blot til orientering, så skulle vi modtage både GT50 og VT50 i næste uge.
Det glæder jeg mig meget til.

Jeg går nemlig også og overvejer at skifte mit 42PZ85 ud med et 50GT50, det får jo mega meget ros på diverse andre testsider.
Jeg er dog lidt træt af at der ingen 3D briller følger med, vi er en familie på fire som helt sikkert vil se lidt 3D film i fremtiden, så det vil jo koste 3000 kr. mere oven i. Eller så skal jeg være lidt tålmodig og vente med håb om at prisen vil falde lidt hen over sommeren.
Af maskus
Fantastisk, så er det muligt med sammenligning. Glæder mig til at læse testene...