Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas Fisker
Hej,

Det er bestemt et fint tv, men da dette er et led tv, i den billigere ende ser man tit tendens til lidt dårligere farve gengivelse, og den skulle eftersigende hakke en smule i hd indhold (tænks test af 32").
Derudover er det en ikke nordisk model, så du vil ikke kunne benytte dig af samsungs danske prestigeservice (hjemme reparation, tlf service osv.).

For 5.495 vil du kunne købe en 46" panasonic g30 (txp46g30y) plasma skærm, som er en af de mest roste skærme, både her på siden og andre steder, her får du rigtig fin farve gengivelse, og et stort set hakke/slør frit billede.
Den eneste ulempe kan være det lidt højere strømforbrug, og så er den en anelse tykkere :)

Men prøv at læse et par anmeldelser af begge tv og se hvad du selv synes, hvis du vil slå den nordiske version op af samsung tv'et skal du søge efter ue46d5005.

God jagt!
Af DavidHimself
Jeg må sige at jeg er enig med Thomas Fisker...

I dit budget, er Panasonics 46G30Y helt klart det bedste køb rent billedkvalitetsmæssigt :)
Af THM
tænks tests vil jeg nu ikke lægge for meget i, har kun set digitalt og analogt tv på d5 serien og må sige jeg var positivt overrasket over billedkvaliteten på digitale kanaler. farvegengivelsen i film-profilen er ganske udmærket.
ue d5005 er beskrevet her: http://www.av-blog.dk/metatest-fladskae ... -tv-d5005/

er enig i g30 nok er bedst i sin prisklasse. den lider ikke af motion blur som et lcd tv, men dens bevægelseshåndtering er dog ikke i top grundet 50hz bug og dfc, ligesom mit eget g20. i fodbold oplever jeg f.eks. at billedet bliver sløret i bevægelse og skarpt igen når bevægelsen ophører.
i film oplever jeg ikke dette som et problem, her kan dfc dog forekomme...
Af PeterD
G30...

Det andet er skam også et fint tv, men Panasonic's plasmakvalitet fornægter sig ikke...Måske derfor de ikke er så meget på tilbud som LG og Samsungprodukter ;)

Dyb sortniveau, og frem for alt NATURLIGE -dva. ikke overmættede farver-(ses bl.a. ved ansigtstoner) og et tv som klarer panorering uden problemer...

Nogle plasmaer summer lidt hvis der er blæser i. Ved ikke om det er tilfældet med G30, men ved value-4-money er det svært at finde noget bedre.....