Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle og undskyld, og på forhånd undskyld hvis min post overlapper så mange andre.

Jeg står overfor at skulle købe ny skærm da min trofaste Samsung LE40F86 efterhånden har udtjent sin værnepligt. Jeg bruger primært skærmen til at se HD-film med min laptop som kilde, samt at anvende den som monitor til gaming med selv samme laptop.

Mit behov for en ny skærm beror derfor i høj grad i muligheden for at kunne se film i 3D og spille i 3D via nVidia´s teknologi. 2D kilder i HD bliver dog det primære brug.

Mine overvejelser går på om man skal købe:

Samsung UE46D8005 da de nu er til meget fordelagtige penge.

En brugt Panasonic 55VT20 fra 2010 til 6000,-

eller

En ny Panasonic 50VT30.

Har i andre foreslag er de meget velkomne, mit budget ligger på omkring de 11-12K, på forhånd tak. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
En del har jo klaget over, at den sorte farve med tiden bliver svagere på VT20, så prøv eventuelt at undersøge det før køb.

Derudover vil jeg sige, at det afhænger meget af, hvad dit behov er. Jeg synes D8005 er en noget anderledes skærm end VT30. De har begge forcer, men D8005 minder jo unægteligt mere om din F86 end VT20 eller VT30 gør.
Af Nkrintel
Tak for svaret Rasmus. Vil prøve at se på VT20'eren. Tror dog umiddelbart jeg vil få svært ved at opleve tab af sort niveau uden en reference, har i et godt tip til, hvordan man skal "teste" det?

Er lidt i vildrede så personlige præferencer er meget velkomne.
Hvad ville i købe?
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg ville uden tvivl købe Panasonic, dog ikke lige VT20. Jeg har ejet en VT20, og ejer nu en VT30. Min erfaring er, at VT30 er bedre på alle punkter ( især nærmest ikke eksisterende retention, jeg har ikke oplevet det på min VT30 ).
Hvis man også kigger lidt design, er VT20 også overgået af VT30. Lyden er bedre på VT30, og alle billedparametre er også bedre på VT30.