Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære flatpanelels.dk

Jeg er ny på forummet og skal have hjælp med mit fladskærmstv. Jeg har læst reglerne og retningslinjerne og håber på ikke at træde nogle over fode eller bryde regler gennem det. Har brug for eksperter! : )

Jeg var nede i Elgiganten fordi de havde tilbud på et 40’’ Samfung fladskærmstv og jeg forklarer ham at jeg umiddelbart kun skal bruge det til at koble min bærbar til, så jeg kan se film i 720p på denne store skærm. Han skynder sig hurtigt at sige ”dén går ikke, lige netop dette tv vil hakke for meget hvis der er hurtige bevægelser på skærmen”, hvorefter han trækker mig et skridt til venstre og tilbyder mig et Sharp 40’’ med forklaringen ”dette tv har en større harddisk. Den vil ikke hakke og så kan du bruge den til at se dine film via. HDMI”.

Jeg tager tv’et med hjem som tilfreds kunde og der går jo ikke længe før jeg må erkende at mit nye 40’’ hakker både ved afspilding af film fra computer via HDMI, men også bare normalt tv. Det hænder ca. 3 gange om dagen. Charlie fra ”two and a half men” kan knap få lov til at dreje hovedet for hurtigt uden billedet bliver hakket og jeg tænker – ”skodtv”.

Det er endnu ikke 14 dage siden jeg købte det. Jeg regner med at retunere det, men jeg spørger jer. Kan man ikke få et billigt 40’ fladskærmstv med HDMI som ikke hakker ved afspildning af sølle 720p? Altså skal jeg virkelig af med de 10.000? Håber på at få hjælp, og igen, hvis dette emne er placeret forkert håber jeg på admistrator/moderator kan flytte det : )

//NYT - jeg kan forstå at når man skal afspille gennem HDMI ser i gerne at der foretages nogle instillinger på pc'en. Er der et sted på denne hjemmeside hvor man kan blive hjulpet til dette eller vil nogen ellers forklare det?
Senest rettet af maximum the hormone 02 mar 2012, 10:55, rettet i alt 1 gang.
Af DavidHimself
Mht afspilning fra pc, kan meget af det hænge sammen med hvordan indstillingerne på din PC er.

Men mht om hvorvidt du kan af med 10 klik for et ordenligt TV så nej? Faktisk er 5-6.000 nok... se bare Panasonic 46G30Y til 5.500... større end dit Sharp og højst sandsynligt VÆSENTLIG bedre! :)
Af maximum the hormone
Tak for input.

Men jeg ønsker ikke noget større, 40 tommer er fint.

Det kan helt sikkert være essentielt hvordan min bærbar fungerer i forhold til skærmen, men jeg er bare ret sikker på at det er skærmen der bare ikke gider.

Kan du måske komme med forslag til hvad man skal kigge efter når man ser på specifikationerne for et tv før man køber det?

Som sagt er mine eneste primæsser egentlig at den skal kunne spille 720p/1080p uden problemer fra tv'ets side (HDMI)
Af maximum the hormone
Efter at have læst lidt på forummet kan jeg se at en fladskærm nogle gange skal instilles og at pc'en nogle gange også skal instilles for at undgå at billedet hakker. Dette må brugerne på forum selvfølgelig også gerne uddybe : )
Af THM
det er noget værre vrøvl sælgeren bildte dig ind...
bortset fra det så tvivler jeg meget på det er skærmen den er gal med slå evt 100hz systemet fra og sørg for at den frekvens din computer sender til skærmen svarer til kildematerialet du ser
Af maximum the hormone
THM skrev:det er noget værre vrøvl sælgeren bildte dig ind...
bortset fra det så tvivler jeg meget på det er skærmen den er gal med slå evt 100hz systemet fra og sørg for at den frekvens din computer sender til skærmen svarer til kildematerialet du ser
Jeg ved godt jeg kræver meget her, men kan det lade sig gøre at du forklarer mig hvordan jeg gør dette? Min pc bruer windows 7. Du må gerne sende det som PM hvis det er, bestemmer du selv : )
Af THM
beklager, men jeg ved desværre ikke hvordan...
Af maximum the hormone
THM skrev:beklager, men jeg ved desværre ikke hvordan...
Kan i foreslå en samsung i en prisklasse omkring 3-4 tusind som vil kunne forbinde med hdmi problemfrit?

- og! hvordan ved jeg om fjernsynet kan tage lyden fra computeren over på sine højtalere via. hdmi?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Slå motion interpolation fra på skærmen, så holder tingene op med at hakke. ALLE skærme kan fremvise et billede uden at det hakker mere end kildematerialet gør.
Af maximum the hormone
Torben Rasmussen skrev:Slå motion interpolation fra på skærmen, så holder tingene op med at hakke. ALLE skærme kan fremvise et billede uden at det hakker mere end kildematerialet gør.
Så simpelt? Og jeg skal ikke ændre instillinger på min bærbar, hm?
Af jng
maximum the hormone skrev:
THM skrev:beklager, men jeg ved desværre ikke hvordan...
Kan i foreslå en samsung i en prisklasse omkring 3-4 tusind som vil kunne forbinde med hdmi problemfrit?

- og! hvordan ved jeg om fjernsynet kan tage lyden fra computeren over på sine højtalere via. hdmi?
Du skal undersøge i egenskaberne for lydkortet i din pc, om HDMI er understøttet.
Af maximum the hormone
Stadig problematisk!

Så er der gået et par uger og jeg kan nu give lidt mere info

Nu har jeg fået pengene tilbage fra elgiganten og har brugt noget tid på at snakke med mennesker og læse op på hvad et godt tv er. Jeg har købt et Samsung UE40D6325 TV, 40 tommer, 3D, LED, 1080p Full HD, Samsung Hyper Real 3D Engine, 100 hz (eller 200 hz CMR)

Dette er måske ikke det bedste tv på markedet, men nu har jeg givet en tusse mere end jeg ville og har fået et tv med de grundlæggende specifikkationer i orden (skulle jeg da mene).

Stadig samme problem: Når min bærbar er sat til via. HDMI hakker billedet. Nogle gange hænger billedet fast i skærmen og bliver derfor blandet med billedet efter og andre gange kommer der bare et akavet hak mellem bevægelser.

Filmene hakker ikke på computeren, men har også spillet xboks på samme tv og dér er der ingen problem og det er noget hurtigere bevægelser.

Hvad kan problemet være?? Stil endelig spørgsmål til problemet!
Af lfruergaard
Hvor god er den bærbar du bruger? og sætter du bare hdmi stikket i tv'et, og laver en skærmdeling? har du prøvet at streame via din xbox?
Af xcardman
prøv lige og sætte dig ind i det

alså som der er sagt mange gange på denne tråd
så skal din bærbar sende de rigtig hz ud
50hz for almindelig tv sd og HD
60hz for us materiale
1024/24hz for blu-ray

ikke de rigtige hz, vil din skærm hakke