Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rassol
Hey.

Jeg vil gerne hænge mit TV op på væggen og i den forbindelse skal strømkablet være lidt længere sådan at jeg kan føre det i en kabelkanal.

Jeg har taget dækslet af strømkablet på TV'et, men det ligner ikke et kabel jeg har set før. Tror I det kan udskiftes med et længere?

Det ser således ud:
[img]http://i42.tinypic.com/2q3btzm.jpg[/img]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du prøvet at give et Sony-center et kald?
Brugeravatar
Af michelskovbo
Kablet fåes kun i en standart længde.

Kunne du ikke klippe det af, og samle med en samle muffe, og så forlænge det på den måde, evt gøre det under pladen, så det ikke kan ses?
Af rassol
Jeg har ikke ringet til Sony Center - det var en mulighed :)

Angående at klippet kablet, ødelægger det ikke garantien?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvor langt eller kort er det kabel ?
Af rassol
MigSelv skrev:Hvor langt eller kort er det kabel ?
1.5m :/
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis tv skal hænge lige over kabelbakke, og tv hænger i anbefalet højde fra gulv, bør kabel kunne nå gulv. Hvis man skal have synsfelt i midten af skærmen, skal underkant af skærm sjældent mere end 60 cm. fra gulv.
Herfra er det nemmere, og pænere, at samle med forlængerledning.
Alternativet er, at føre ny strømledning ( med hunstik ) i kabelbakke op til tv. Den originale ledning rulles pænt sammen bag tv, og samles med den nye ledning ( han/hun stik ). Ingen ledninger bliver beskadiget, your choice.
Af rassol
MigSelv skrev:Alternativet er, at føre ny strømledning ( med hunstik ) i kabelbakke op til tv. Den originale ledning rulles pænt sammen bag tv, og samles med den nye ledning ( han/hun stik ). Ingen ledninger bliver beskadiget, your choice.
Genialt! Det havde jeg ikke tænkt på. Tak.