Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lundorff
Jeg overvejer kraftigt at vælge plasma fremfor LED (sport, film, kommer ikke til at står direkte sollys), men bliver de stadigt meget varme? Kan man sidde i længere tid 3m foran et 64" plama uden at blive solbrændt?
Af Crille
Jeg syntes ikke mit 50vt30 blir særlig varmt på nogen måde? så jeg er ikke blevet solbrændt indnu ;P
Af BrianH
lundorff skrev:Jeg overvejer kraftigt at vælge plasma fremfor LED (sport, film, kommer ikke til at står direkte sollys), men bliver de stadigt meget varme? Kan man sidde i længere tid 3m foran et 64" plama uden at blive solbrændt?

Nej, og du skal også være opmærksom på beta, gamma og ioniserende kryptonitstråling, som plasma er kendt for
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har altid 4-6 ekstra store blæsere tændt, ellers kan jeg ikke holde varmen ud. De er placeret rundt omkring i stuen, så folk ikke får hedeslag.
Af lundorff
Hehe... jeg antager jeg har trådt plasmafolket over de klicheagtige tæer? :D

Fair nok, men da jeg var i Ekspert i går, så afgav plasmaskærmen tydeligvis varme, hvorimod LED'eren virkede meget mere neutral.

Men hvis jeg forstår jer korrekt, så er det ikke længere et reelt problem ved plasma? Heller ikke med 64" i 3 meters afstand?
Af kskruger
Jo, plasmaskærme udståler varme, da de typisk bruger omkring 200w. Hvor LED skærme kun bruger 60-80w når vi snakker 50-55" Men det mærkes kun, hvis man står helt tæt på skærmen. Så et problem vil jeg ikke kalde det.
Af PhDream
Selvfølgelig udstråler en plasmaskærm varme når den har stået tændt i butikken hele dagen og sikkert også er indstillet med profilen "Dynamisk" eller lignende.

Når du kommer hjem, har du vel tænkt dig at indstille tv'et, så det passer til dine omgivelser? Du skal vel heller ikke have tv'et tændt 24/7?