Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen!

Jeg er i besiddelse af et Samsung UE55D8005 og et Samsung "Ultra Slim Wall-Mount" beregnet til 60"-65" versionerne.

Kan dette beslag også benyttes til min 55" skærm?

Jeg tænker, om beslaget har en anden størrelse eller det er beregnet til større størrelser af den simple årsag, at den kan klare de flere kilo på de større skærme?

Mvh
Af red_martians
Hej. Teoretisk set kan du vel godt. Det er grundlæggende set samme beslag, om end fjernsynet vil hænge lidt mere i stålwiren.

60/65/65 bruger VESA600 og 46/51/55 bruger Vesa400. Dvs. at der er 600 eller 400mm mellem monterings-hullerne bag på fjernsynet. (altså de to huller hvor at wiren sidder i)
Det havde altså straks været et meget større problem den anden vej:-D

Dog tror jeg ikke det er tilrådeligt. Havde det været et universal-beslag og ikke samsungs eget havde det ikke været et problem.
Af Mysen
Hvis wiren ikke kan spændes op, fordi den er længere end afstanden mellem hullerne, så er det et problem. Wiren skal være helt stram, og det tror ikke, du kan få den, når der ikke er større afstand.

Jeg skal dog ikke sige, om det ER muligt at spænde wiren ind på de nyere ophæng, men på min fra 2010 mener jeg kunm den kan strammes med ca 5 cm.