Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har et irriterende problem med mit BeoVision 8-40. Ved panoreringer i Blu-Ray film opstår der af og til en ret stor mængde flimmer/digital støj omkring f.eks. mennesker, biler, træer osv.

Jeg har taget en film der viser problemet:

http://www.youtube.com/watch?v=N--03TEHSKY

Jeg afspiller film gennem en PS3 60gb. Jeg har prøvet forskellige HDMI kabler, men problemet løses ikke. PS3'en er sat til 1080/24.

Den eneste løsning er at sætte tv'et i "spiltilstand" men her ødelægges flow'et i panoreringen fuldstændigt.

Andre med Vision 8-40 der har oplevet samme problem?

TV'et er fra maj 2009 og er opdateret med nyeste DVB-HD software.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Jeg ejer selv et Beovision 8-40 og oplever samme problem.... men jeg har så været forbi min lokale forhandler og set samme scene fra en film på deres Beovision 10-40 og 7-55 3D tv og disse giver samme resultat.... men hvis jeg derimod går ind i menuen og sætter den til spiltilstand så er problemet væk.... i spiltilstand deaktiverer man også alle de kredsløb som er i tvet til billedoptimering.... f.eks 100/200hz systemet
Af Mysen
Er det kun ved Blu-ray, eller er det også til stede ved DVD og tv?

Det kunne godt ligne nogle interpolation artefakter, men jeg har bare aldrig selv set det så udbredt som hér.
Af Seeberg
@mysen:Jeg synes kun jeg har lagt mærke til det ved blu-ray afspilning.

@rhino: Det forsvinder også her, når jeg aktiverer spiltilstand, men jeg synes virkelig at det forværrer for mange andre aspekter. Det lyder da helt skørt at B&O's luksusmodeller lider af samme problem?!
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Jeg oplever det både ved alm tv kigning samt DVD og Blu-ray.... Jeg foretrækker dog stadigvæk at have det aktiveret da billedet er meget mere ægte at se på farve mæssigt og mere glidende også....

Det er det er er problemet med de teknologier vi har lige pt.... ingen af dem er fejlfrie.... så du må selv se hvad du sys er bedst.... jeg har min spiltilstand slået fra.... dvs 100/200hz og de andre billedoptimerings systemer aktiveret.....

Det er stadig den bedste hz oplevelse jeg har set på et tv....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet kommer af 200 Hz systemet. Det bør slås fra.