Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Joo... men VT10, 20 og 30 var også fantastiske, og har man et sådan er det ikke blevet dårligere.
Designet på det nye er dog flot...

Testen skriver: "The fact is, the VT50 doesn’t handle fast panning scenes at 50Hz with any great distinction and only by engaging IFC at Max can the effect be virtually neutralised. Which we wouldn’t encourage anyone to do as it looks abominably unnatural."

... og der skal nok være meget mere de forskellige er utilfredse med, når først jagten på grunde til at være utilfreds går i gang
Af Mysen
Det er første konsumer-tv, der rykker Pioneer af referencepodiet. Det er sq interessant, synes jeg.

Panasonics professionelle VX300 vandt den sidste år, men dette er et ekstremt dyrt tv uden tuners og alt det andet gøgl, der gør det egnet til en stue.

Det skal nok lige nævnes, at avforums af en eller anden grund er ekstremt store tilhængere af Panasonic, og der er godt nok stor forskel på deres opfattelse af DT50 i forhold til Rasmus' opfattelse af ET5. VT50 testen kan altså være farvet en smule, men ikke des mindre er det da interessant læsning.
Brugeravatar
Af MigSelv
Nu er der sikkert også stor forskel på DT50 og ET5, hvor den ene hører til i gruppen af Panasonic topmodeller, og den anden i middel segmentet.
Af Jeden
Mysen skrev:Det skal nok lige nævnes, at avforums af en eller anden grund er ekstremt store tilhængere af Panasonic, og der er godt nok stor forskel på deres opfattelse af DT50 i forhold til Rasmus' opfattelse af ET5. VT50 testen kan altså være farvet en smule, men ikke des mindre er det da interessant læsning.
Jeg kender ikke AV forums så godt i forvejen. Men jeg synes at det var en rigtig velskrevet og dybde gående test. Hvor argumenterne for og imod lød realistiske.

Men jeg ser virkelig mest frem til testen herpå flatpanels. Flatpanel's tv anmeldelser er nogle af de aller bedste. Efter min mening
Af Mysen
MigSelv skrev:Nu er der sikkert også stor forskel på DT50 og ET5, hvor den ene hører til i gruppen af Panasonic topmodeller, og den anden i middel segmentet.
Jo jo, bevares, DT50 er selvfølgelig bedre anmeldt fordi det er en bedre model, men forskellen er nu for markant, især når anmelderen jo også har et øje på det prisniveau, som sættes på den enkelte model. Dette var bare den nyeste sammenligning, der kunne findes, men det var jo samme historie sidste år også. Jeg mener, det her var DT30, som fp og avforums havde to vidt forskellige syn på.

Jeg er iøvrigt enig med BrianH om ,at samme utilfredse købere vil poste herinde igen i år, for der skal bare være én irriterende fejl på et produkt, før dette er tilfældet. Om det for VT30's vedkommende så vil være buzz, blæsere eller de lodrette striber i fodboldkampe, vil tiden bestemme, men de opdaterede billedgengivelser kan ikke ændre på, at nogle vil være generet af den slags.
Brugeravatar
Af MigSelv
Og du mener helt sikkert VT50, og ikke VT30 som skrevet står. :)
WT50 led topmodellen er også testet ( HD Guru ), der er de helt nede på ryggen og ligge over kvaliteten.
Jeg ved så ikke, hvem der er for lidt/meget kritiske.
Af bobske
Black levels are simply insane and by far the largest deciding factor on how they’ll look in your home will be the ambient lighting conditions of your room. The black is so deep, in fact, we couldn’t get anything like a reliable accurate reading with a full black pattern on screen but we did manage to measure it at 0.0095 cd/m2 on an ANSI checkerboard pattern. We don’t necessarily even trust that measurement, however, but what we do trust is our eyes and, in a blackened out room side by side with a 2010 Panasonic plasma, it absolutely wiped the floor with its predecessor. Are we saying their up with the best of the Kuro’s? Probably not quite on full screen black patterns but the dynamic range is up there with them and you’d need to be in the proverbial bat-cave room to pick them apart.
nuff said : )
Af Mysen
MigSelv skrev:Og du mener helt sikkert VT50, og ikke VT30 som skrevet står. :)
WT50 led topmodellen er også testet ( HD Guru ), der er de helt nede på ryggen og ligge over kvaliteten.
Jeg ved så ikke, hvem der er for lidt/meget kritiske.
Jow jow.. VT50 mener jeg selvfølgelig ;)

Og hvem der er for lidt/meget kritiske, kan man næppe bestemme, men det er da løjerigt, at der nogle gange kan være så stor forskel imellem to, efter min mening, troværdige sites.

HDguru kender jeg ikke så godt, men det er da bemærkelsesværdigt, at Panasonic på dennes side roses så meget for sortniveau, da LG plejer at lykkes bedre med deres IPS- panelerne på dette punk.
Af tommyaa
det lyder til der stadig er lidt problemer med DFC og 50hz bug. Det kan jeg personligt ikke holde ud at glo på (har haft p65vt30) men ellers lyder det da rigtig lovende.

mht. sort niveau så synes jeg faktisk at vt30 var så sort at det "ikke var noget problem" jeg har nu mit gode gamle pioneer 6090h og. selvom det er mere sort synes jeg faktisk at vt30 var "godt nok" så hvis vt50 er endnu bedre er det jo bare , ja endnu bedre. jeg synes bare vt30 havde store problemer med panoreringer osv. måske også fordi det var et 65" jeg havde.