Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenOJ
Jeg købte ovenstående for ca. 14 dage siden. Det startede med at skulle til rep, da det var burn-in og pixelfejl på det. Jeg kunne desværre ikke få et nyt, da der ikke var flere på lager hos Hifi-Klubben. Jeg fik det tilbage i fredags. Kanon billede, men nu er der et nyt problem. Det buzzer ekstremt. Faktisk så meget, at hverken mig eller fruen kan holde ud at sidde ligefor det(fruen får faktisk hovedpine). Hifi-Klubben har venligt tilbudt at tage det tilbage, men jeg skal jo ha et eller andet at kigge på. Alternativet et at vente på 2012-modellen, som koster 28k, Panasonic VT30 til 25k eller at gå amok og vente til VT50 til 33k. Det skal siges, at jeg gav 17k. for tv'et. Hvad havde I gjort?
Af Oneill2k
Jeg har selv en VT30 65 tommer til at stå lige nu, men den skal sendes tilbage da jeg ikke kan holde blæsterstøjen og buzzing på det ud...

Jeg står selv og overvejer om jeg skal spytte penge i et LG LW980 da alle plasmaer åbenbart larmer for meget til jeg synes det er acceptabelt.. ELLER om man skal vente på anmeldelser af nogle af 2012 plasma modellerne.

VT50 skulle kun have 1 blæser, men hvad med buzzing ?? I dont know....

Anyways, hvis blæserstøjen/buzzing på 8005 er for meget for dig så er der efter min mening ingen grund til at forsøge med VT30..

Cheers
Af MortenOJ
Ja ok. Har godt nok hørt om blæser-problemerne på VT30. Det skal lige siges, at buzzingen ikke var nær så slem, inden det blev repareret. Jeg orker bare ikke at skulle sende det til rep. allerede igen...
Af Langvad
lidt skræmmende for mig at høre jeres erfaringer, da de 2 er nogle jeg overvejer. Men som osse nævnt kunne det være man skulle vente og se tiden lidt an. Er ihvertfald mere forvirret nu over hvad det bliver for mig! Noget af mig hælder til plasma pga. den hurtige responstid, men LED har jeg og der er der slet ik noget med buzz eller blæserstøj.
Af MortenOJ
Jeg er slet ikke i tvivl om, at plasma er det bedste billede for mig. Jeg har haft adskillige plasma-skærme før, uden at være generet af buzzing og den her buzzede som sagt heller ikke så slemt før den blev repareret. Jeg er ret sikker på, at både Samsung og Panasonic er obs på problemerne i deres 2012-modeller. Men de koster sgu også kassen! Hvis du kan finde en PS64D8005 til en fornuftig pris, vil jeg stadig anbefale at købe den. Billedet er eminent! Jeg har bare være uheldig og få en mandagsmodel...
Af PhDream
Det kan være du er heldig og har fået et bundkort med en gammel FW på, som gav et rigtig godt billede, men brugte mere strøm end de senere FW. Ja, tv'et buzzer mere pga. det højere strømforbrug, men billedet er også en del mere lysstærkt og dynamisk.

Du kan læse mere om det på div. fora.
Af MortenOJ
Godt nok har de skiftet panel og bundkort, men jeg vil da ikke kalde det heldigt, sådan som det buzzer. Har da også svært ved at tro, at de udskiftet et bundkort til en ældre model...
Af PhDream
I stedet for at tro, kan du selv undersøge det. Det hele ligger et museklik og et fj.betj. klik væk.
Af MortenOJ
Min firmware er version 1021.2 og det skulle være den nyeste. Men hvilken version bundkort jeg har, ved jeg ikke...
Af PhDream
Ok. Det var ikke den "gode" FW og er sandsynligvis ikke grunden til, at dit tv buzzer så meget.
Af FLarsen
MortenOJ skrev: Jeg er ret sikker på, at både Samsung og Panasonic er obs på problemerne i deres 2012-modeller.
Det er også helt galt med Samsung 58B855, så mine håb for Samsung 2012 E er ikke de bedste