Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik_bj
Hey flatpanels! :)

Jeg står lidt i et dilemma; jeg har en WDTV Live, og kobler bare min eksterne til den.. Men jeg gider jo ikke til at tage den ud og ind i min computer hver gang for at ligge nyt indhold ind på den.. Jeg har derfor overvejet en NAS.. Så vil lige høre om det er muligt at koble den til netværket, samtidig med den er, med usb, sat i mit wdtv.. Og så ellers bare overføre via netværket..
Hvis i forstår hvad jeg mener?

Mvh
Henrik
Af jbartens
Det meget korte svar...

Ja

Du kan godt sætte en nas op som skal køre over netværk. Men stadig bruge USB til at tilgå den. (alt efter hvilken nas det er)
Af Henrik_bj
jbartens skrev:Det meget korte svar...

Ja

Du kan godt sætte en nas op som skal køre over netværk. Men stadig bruge USB til at tilgå den. (alt efter hvilken nas det er)
Det lyder aldeles lækkert! :) Nogle der har erfaringer med dette setup, eller et der ligner?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er det helt konkret du ønsker at gøre? Det fremgår ikke helt af indlægget. Her er hvad man KAN gøre:
Have en NAS stående med intern HDD, samtidigt med at du har en USB disk sat til din WDTV. Boksen kan afspille fra begge.
Du kan også have en NAS stående og sætte USB disken deri (hvis NAS'en understøtter det) og så streame fra dem begge.

Personligt ville jeg dog droppe USB disken helt og så blot lægge alt på NAS'en.
Af bitfreakrus
Det du mener er om du kan sætte usb-stikket fra din nas over i din wdtv. Og så overføre filer til nas'en og så læse dem igen via wdtv. Det kan du ikke.

Usb-stikket i en nas er kun til en ekstra disk.

Du skal have fat i en af de wdtv der hedder noget med Live. Så kan du køre det over netværk.
Af bitfreakrus
Ups, jeg kan se du allerede har en Live. Så sætter du bare et netværkskabel bag i din wdtv Live og ind i din router eller switch på samme netværk som din Nas kører på... And Bob's Your Uncle...
Af Henrik_bj
Lyder lækkert! :)
Kan den så klare at vise 1080p eller tror i der opstår problemer? Det burde der vel ikke hvis jeg bruger kabel.. :)
Af Henrik_bj
Kan det virkelig passe jeg kun kan opnå en transfer hastighed på omkring 10mb/s når jeg overfører fra computeren til NAS'en? :(
Af NazmDK
Alt afhængig af dit setup burde, du nå 40-80mb..
Af NazmDK
Eller nu jeg tænker mig om er der vidst et "problem" med live der gør at du ikke kan opnå bedre hastighed..

Har en kammerat med samme grej, og han opnår heller ikke mere end 10-12mb.. Der er vidst en hel del der har problemer med det..
Af Henrik_bj
NazmDK skrev:Eller nu jeg tænker mig om er der vidst et "problem" med live der gør at du ikke kan opnå bedre hastighed..

Har en kammerat med samme grej, og han opnår heller ikke mere end 10-12mb.. Der er vidst en hel del der har problemer med det..
Jaa har også læst lidt om der skulle være lidt problemer den vej.. Men det er når jeg overfører fra min bærbar til nas jeg kun får de ~10 mb/s.. :( Kan det have noget med routeren fra yousee at gøre? Eller kan det være kablerne der ikke er 'kraftige' nok?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Routeren er kun 100 mbit/s, hvilket svarer til 10-12 MB/s. Du skal bruge en Gigabit router for at få højere hastigheder.
Af Henrik_bj
Torben Rasmussen skrev:Routeren er kun 100 mbit/s, hvilket svarer til 10-12 MB/s. Du skal bruge en Gigabit router for at få højere hastigheder.
Okay jeg ringer til yousee på mandag og hører om jeg ikke kan få en hurtigere router :)