Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Som sagt, så er jeg i vildrede over, hvilket TV jeg skal investere i, så derfor søger jeg alt den vejledning og anbefaling jeg kan få, fra alle jer eksperter, derude i Danmarks land :-)

Jeg søger et TV på mellem 40' og 50', og mit budget går til maksimum 8000kr. Det skal hænge på en væg, med cirka 5-6 meter til min sofa.
- Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal prioritere, da jeg ikke har et særligt stort 'know-how' på TV-området. Men umiddelbart er jeg ligeglad med 3D, og om det kan gå på internettet. Dog foretrækker jeg i høj grad, at Tv'et har HDMI- og AUX-udgang, så jeg kan sætte det til min bærbare pc, og min JVC boomblaster til lyden.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde et godt tv, også vil jeg være jer allesammen evigt taknemmelig :)

Fortsat rigtig god weekend.
Af xcardman
glem 40 tommer der skal du jo have en kikkert på 5-6 meter

en 50 tommer vil jeg også sige er for småt til 5-6 meter
der vil en 60 tommer nok passe bedre

har selv en 50 tommer på 3 meter og det har de fleste
Af PhDream
...og glem den BoomBlaster til lyden. Det eneste, du får ud af den er...ja, masser af boom.

Køb enten et ordentligt anlæg, 2.1 eller 5.1, hvad der passer dig bedst, eller brug tv'ets indbyggede højttalere, indtil du har råd til at købe anlægget.

Køb f.ex. dette tv og så vil du have penge tilbage til at købe god lyd for: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632207
Af Snurrerundtlyd
xcardman skrev:har selv en 50 tommer på 3 meter og det har de fleste
Nej det har de fleste ikke. De fleste har alt for små TV.
Af Snurrerundtlyd
PhDream skrev:...og glem den BoomBlaster til lyden. Det eneste, du får ud af den er...ja, masser af boom.

Køb enten et ordentligt anlæg, 2.1 eller 5.1, hvad der passer dig bedst, eller brug tv'ets indbyggede højttalere, indtil du har råd til at købe anlægget.
Jeg vil mene der er væsentlig bedre lyd i en original BoomBlaster fra JVC end der er i langt de fleste fladskærms TV, som kun har to sølle små fuldtone enheder med elendig lyd til følge. BoomBlaster har dog også kun fuldtone endheder (på 8 cm) + aktive subwoofere på 13 cm, men med stadig noget bedre lyd en de fleste TV. Det er måske ikke fantastisk Hi-Fi-lyd man får med en BoomBlaster, men det er det bestet heller ikke fra standard fladskærms-TV.
Man får en lagt bedre og mere autentisk filmoplevelse af at spare nogle tusinde kr. på et fladskærms og investere dem i en receiver og et par ordentlige højttalere frem for at bruge alle pengene på TVet og nøjest med de indbyggede højttalere.
Der er desværre alt for mange der spenderer en masse penge på fldskærms-topmodeller og så nøjes med TVets indbyggede højttalere eller et sølle 5.1 surround anlæg med mikorskopiske sattelliter laver af tynd plastik. Havde de i stedet sparet nogle penge ved at købe et billigere TV og købe et par anstændige højttalere, så ville de opnå en meget bedre filmoplevlelse. Lyden betyder langt mere for filmoplevlesen end de fleste er klar over.

Undtagelsen der skiller sig væsentlig ud fra mængden af fladskærms-TV er B&O, som er mange klasser bedre end alle andre fladskærms TV på lydsiden.

Der er lavet mange billigere kopier af JVCs BoomBlaster af discountmærker som Prosonic osv., sikkert alle med meget ringere lyd end de originale BommBlastere fra JVC.
Af PhDream
Snurrerundtlyd:

I stedet for at bruge 20+ linier på stort set at gentage hvad der allerede er skrevet, kunne du måske komme med nogle konkrete svar på det oprindelige indlæg?
Af Bendixen
Tak for de gode svar allesammen.

Jeg regner ikke med at investere i bedre lyd, da jeg synes min Boomblaster leverer en god lyd, og derfor vil jeg hellere bruge penge på et bedre kvailitets fjernsyn.
Kan i anbefale nogle specifikke fjernsyn, jeg burde se nærmere på ?