Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Daniel Buje skrev:
Brian GT skrev:Dejligt at blive bekræftet i et godt køb ☺
Har lige hængt det op i samsungs eget slimwall wireophæng ��
Det virker vildt at den lille wire og de plastiktoppe skal kunne holde ��
så længe du bare følger anvisningerne på beslaget, er det no problem :) Jeg skal være ærlig at sige, at jeg bestemt ikke havde hængt så stort et tv op, selvom producenten giver garanti på den lille wire! men stærkt gået, og sikke en fed pris!

Evt pic's af tv'et i aktion? Kunne forestille mig de 64" ser sprød ud på en væg, har kun selv set tv'et på fod!
Har 63" udgaven hængende på 2. år - på slimwall beslag og gipsvæg . . .
Af maskus
Tsunami85 skrev:
maskus skrev:
Tsunami85 skrev:Er du rundtosset det er billigt mand ...... Gav 21.000 for en måned siden. Jesus.
Du er blevet rundbarberet... :)
Naah, det var inkl. 5 års forsikring og levering. Og købt i en rigtig butik med mennesker i. ;)
Selvfølgelig, helt ok, min pointe var egentlig blot, at differencen er enorm, og at 15000 virkelig er en god pris...
/mk
Af Brian GT
Daniel Buje skrev:
Brian GT skrev:Dejligt at blive bekræftet i et godt køb ☺
Har lige hængt det op i samsungs eget slimwall wireophæng ��
Det virker vildt at den lille wire og de plastiktoppe skal kunne holde ��
så længe du bare følger anvisningerne på beslaget, er det no problem :) Jeg skal være ærlig at sige, at jeg bestemt ikke havde hængt så stort et tv op, selvom producenten giver garanti på den lille wire! men stærkt gået, og sikke en fed pris!

Evt pic's af tv'et i aktion? Kunne forestille mig de 64" ser sprød ud på en væg, har kun selv set tv'et på fod!
[img]http://peecee.dk/uploads/032012/64.jpg[/img]

Undskylder på forhånd for de hvide klatter på væggen 8)
De kommer fra den gamle tv installation og der skal males inden længe, men kunne jo ikke undvære tv så længe :)
Af lennon
Vist godt at du begrænsede dig til en 64" . Ser ikke ud til, at du vil kunne presse en 65" ind på den valgte placering . . :p
Af Boost
Det er godt nok et flot fjernsyn :)
Af Brian GT
lennon skrev:Vist godt at du begrænsede dig til en 64" . Ser ikke ud til, at du vil kunne presse en 65" ind på den valgte placering . . :p
Hahaha :p
Nej 64" var vist MAX :)
Måtte også flytte afbryder til lys i stuen da den endte med at sidde bag tvét, men den er skiftet ud med en fjernbetjening som ligger på stuebordet, win win :D

Har sagt til fruen at pejsen forsvinder ved næste TV opgradering :)

"Boost"
Ja det har de sgu gjort godt :)
Af Holm86
Og du er 100% tilfreds med tv'et?? Billede kvalitet og det hele??

Overvejer nemlig om man ikke skulle købe det. Det står godt nok til 15500,- nu hos wupti.com men det er jo stadig en god pris???

Jeg er virkeligt i tvivl om jeg skal nappe sådan en fætter. Har altid været mest til lcd men den store skærm er fristende.
Af PhDream
Det er et godt tv, især til de 15 K, men ligesom alle andre tv har det sine mangler. Der er dog ikke mange af dem. For mig er det ustabile sortniveau det værste.
Af lennon
PhDream skrev:Det er et godt tv, især til de 15 K, men ligesom alle andre tv har det sine mangler. Der er dog ikke mange af dem. For mig er det ustabile sortniveau det værste.
Er det problem ikke størst på 51" udgaven, - som har et andet panel ?
Af Brian GT
Holm86 skrev:Og du er 100% tilfreds med tv'et?? Billede kvalitet og det hele??

Overvejer nemlig om man ikke skulle købe det. Det står godt nok til 15500,- nu hos wupti.com men det er jo stadig en god pris???

Jeg er virkeligt i tvivl om jeg skal nappe sådan en fætter. Har altid været mest til lcd men den store skærm er fristende.
Ville ikke have valgt anderledes idag, det er helt sikkert !

Efter at have læst side op og side ned om fordele og ulemper inden køb, kan man komme til at fokusere meget på evt fejl når det ny indkøbte tv står hjemme i stuen, istedet for bare at glæde sig over det nye apparat :s

Man kan som det er som skrevet mange steder høre lidt Buzz fra blæserne når der skruet ned for alt andet lyd i stuen, men så snart der er lyd på hører jeg det ikke og slet ikke over fra sofaen af !
Og da jeg ikke ejer en eneste stumfilm er dette ikke et problem for mig :p

Ellers er jeg DYBT imponeret over billedekvalitet osv, det er simpelthen for lækkert, man kan stå lige foran skærmen og de alm kanaler står knivskarpt, jeg har anvendt de indstillinger en anden bruger smed i tråden i kalibrering, de gav lige det sidste :)
Af PhDream
lennon skrev:
PhDream skrev:Det er et godt tv, især til de 15 K, men ligesom alle andre tv har det sine mangler. Der er dog ikke mange af dem. For mig er det ustabile sortniveau det værste.
Er det problem ikke størst på 51" udgaven, - som har et andet panel ?
Nej, det går igen på alle Samsungs 2011 modeller, uanset størrelse. På det PS59D555, jeg havde tidligere, var problemet større end på 64D8005 og der er kommet en "fix", men problemet er ikke helt væk. Ustabiliteten er ikke så mærkbar, men den er der og kan ses ved sceneskift. Det skriver andre folk på div. fora også - at problemet eksisterer på alle modeller, alle paneler.
Af PhDream
Brian GT skrev:
Ellers er jeg DYBT imponeret over billedekvalitet osv, det er simpelthen for lækkert, man kan stå lige foran skærmen og de alm kanaler står knivskarpt, jeg har anvendt de indstillinger en anden bruger smed i tråden i kalibrering, de gav lige det sidste :)
Det er et godt tv, men der er ingen grund til at overdrive. ;)

De alm. kanaler står ikke knivskarpt. Det kan alm. SD ikke på så stor en skærm. Især ikke hvis du står lige foran skærmen.
Af Brian GT
PhDream skrev:
Brian GT skrev:
Det er et godt tv, men der er ingen grund til at overdrive. ;)

De alm. kanaler står ikke knivskarpt. Det kan alm. SD ikke på så stor en skærm. Især ikke hvis du står lige foran skærmen.
I min optik og sammenlignet med den LG plasma jeg havde inden så er der ikke overdrevet i min roser 👍