Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobJ
Hej

Jeg har fået fat i kit'et jeg linker til herunder. Jeg har ingen forstand på hvordan man bruger det, men har haft det koblet til computeren og den fungere fint. Kan se rundt på nettet at det er et halvpeberet sæt, men da jeg ikke ved hvordan man skal bruge det, vil jeg gerne have en vurdering af sættet og/eller seriøse bud, da jeg ikke regner med at komme til at bruge det fremover. Der er holder med til montering på LCD skærme, der er kalibreringsstation med, usb-kabel, taske mm.

http://www.dba.dk/efi-es-1000-hej-jeg-s ... -81145327/

mvh. Jacob
Af daxheide
er det ikke til en advanceret printer, mener det er sådan en vi har på en halvstor Xerox printer på arbejdet... :)
Af JacobJ
Ingen anelse. Som sagt har jeg ikke forstand på det, men jeg tænkte at den måske havde interesse herinde, da den kan bruges til kalibrering af LCD skærme.

Men høre gerne bud på hvad sådan en må koste?
Af JacobJ
Kan oplyse at det software some følger med er lavet til kalibrering af LCD skærme og jeg har forsøgt mig med en test og det lader til at virke.

Da jeg ikke har fået nogle bud på hvad prisen på sådan et apparat må være har jeg cuttet halvdelen af prisen af.

Mvh. Jacob
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er ikke til kalibrering af lcd skærme. Det er farvekalibrering til brug for printere.
Der medfølger et ark, med farvede felter, på dette holdes den håndholdte scanner. Softwaren opretter nu et bibliotek, på en en server/pc, med de korrekte værdier for farverne.
Under opsætning af printer, kan man i dennes software, gøre brug af de korrekte indscannet værdier, fra den mappe farvescanneren har oprettet.
Af JacobJ
Ja det er korrekt, men kun delvist, da den også kan kalibrere LCD og CRT skærme. Der medfølger holder til at placere scanneren på skærmen og softwaren har wizards som følger en igennem en kalibreringsproces.

Så den kan begge dele.

Mvh. Jacob