Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogle der kan hjælpe..

Kører Dual View på min PC. (ASUS PA238Q og Dell H2311U)

kører jeg single skærm så kører mit gfx i strømbesparende = meget lav mhz på RAM og GPU. = 38-40 grader

med det samme jeg slår sekundær skærm til så går den i HIGH performance = 400/1200mhz og 56grader og lige 300rpm mere på blæseren, det er ikke slemt, men bruger da en del mere strøm.

Er der mulighed for at holde den på lav, men at den stadig slår op i speed når jeg spiller?

eftersom jeg ved det ikke burde være et problem at kører dualview i 2d ved den lave clock, gør det f.eks. på min Macbook
Af Esben
Jeg havde samme problem med mit Radeon 5870, og hhv en Dell U2711 på DVI-udgangen og en Panasonic plasma skærm på VGA-udgangen. Jeg konkluderede der ikke var noget at gøre ved effekt problemet, men løste støj problemet med først en modificeret BIOS og derefter skiftede jeg køleren til en Arctic Cooling køler. Så sagde kortet intet. Jeg prøvede også at sætte plasma skærmen til onboard grafikkortet, og så kørte Radeon kortet igen ved laveste frekvens. Det var den allerbedste løsning. Nu har jeg så løst det helt da jeg hverken har U2711 eller 5870 og bruger det indbyggede grafikkort.