Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pimp66
Jeg fik købt samsung D7005 46 i februar jeg oplever noget mærkeligt ved min skærm. problemet er når jeg spiller fifa 12 kommer der en streg som lyser mere end de andre pixeler på skærmen cirker 2 cm fra ventre sidde a samsung logen, der sker hver gang når det gå for hurtigt jeg oplever det ogs når jeg ser fodbold og noget gang i normalt tv kiggeri ogs når skærmen lyser meget.. jeg har hørt meget om clouding men det her synes jeg at det er noget helt andet.. har prøvet at optage det man uden held.. det er langt streg jeg ser det kun i hurtig bevægelser.. man jeg ser det ikke når jeg spiller cod 3 eller btf3..

håber nogen der kan hjælpe hvis de har selv har haft problemet..
Af Daniel Buje
pimp66 skrev:Jeg fik købt samsung D7005 46 i februar jeg oplever noget mærkeligt ved min skærm. problemet er når jeg spiller fifa 12 kommer der en streg som lyser mere end de andre pixeler på skærmen cirker 2 cm fra ventre sidde a samsung logen, der sker hver gang når det gå for hurtigt jeg oplever det ogs når jeg ser fodbold og noget gang i normalt tv kiggeri ogs når skærmen lyser meget.. jeg har hørt meget om clouding men det her synes jeg at det er noget helt andet.. har prøvet at optage det man uden held.. det er langt streg jeg ser det kun i hurtig bevægelser.. man jeg ser det ikke når jeg spiller cod 3 eller btf3..

håber nogen der kan hjælpe hvis de har selv har haft problemet..
lyder en kende spøjst!

Jeg ville prøve at gendanne til fakbriksindstillinger (via plug'n'play) også se om problemet stadig opstår, evt. prøve ved en anden billedindstilling.

Har du kaliberet tv'et?
Af pimp66
ja jeg har kaliberet tv'et.. har prøvet mange ting skru op for lyset og skru ned for lyset se om det vil hjælpe men uden held.. tv,et var sådan da jeg købte det. det er lige det der er mærkeligt har haft det to måneder jeg tænkt at det vil gå væk med tiden det ligesom at det der hvor den streg er at det lyser meget en skærmen selv det ligger man først mærke til i hurtige bevægelser.. det når noget bevæger sig meget hurtigt på skærmen at den streg kan ses det er bare irretterne... det ligesom at hvis man spiller fifa 12 for græset er grønt og når man sparker bolden op og den bevæger sig meget hurtiget man hvor den streg er sender de pixeler kun hvidt lys ud hvor resten a skærmen er grønt i bevægelsen.. det bare ikke nemt at forklare. jeg har hafte c7705 sidste år der var meget clouding men ikke den streg som jeg ser på den her skærm..
Af PhDream
Det er ikke clouding, men noget der minder. Stregen skyldes ujævnheder i panelet. Alle paneler, også plasma, har ujævnheder. Stregen må være et sted, hvor panelet bølger sådan at lyset på præcis det sted slipper bedre igennem. Derfor oplever du "hvidt lys" når kameraet panorerer over en ensfarvet flade.

Du burde have returneret tv'et eller kontaktet forhandleren så snart du opdagede fejlen.
Af pimp66
Nå okay. Kunne desværre ikke aflevere det tilbage fordi
jeg købte tv,et og pakket det ud to uge efter fordi vi flyttet til nyt lejlighed og fik lagt mærke til det 3 uge efter jeg pakke det op da jeg spil fifa. Jeg fik snakket med ind fra fona man fik at ved det har alle sammen sam problem og hvis jeg synes at det er meget slemt
Sku jeg ring til samsyng ps.. Det har jeg tænket mig
at gør fordi er noget det her.. Men tak for hjælpen.
Af hkknudsen
Ja prøv da at ringe... jeg fik skiftet panel på et sony for noget lignende via servicebroker.dk, det var dog forhandleren der sørgede for kontakten, men så vidt jeg kan se kan du selv oprette en sag på deres hjemmeside. De kom først og testede for fejl, afhentede senere, skiftede panel og afleverede igen, alt under garanti. Check dem ud hvis samsung driller. Jeg kan ikke forestille mig at det betyder noget at der er gået et par måneder, der er vel garanti.
Af pimp66
jeg har totalt forskring men synes at det er dårligt at de overhoved sælger så noget.. undersøger de ikke paneler før de sender dem ud a fabrikken.. køber tv der stå SamGonG på mere...! ;)
Af hkknudsen
Jeg har en fix ide, som jeg ikke har læst andre steder, nemlig at panelfabrikanterne tester panelerne, og tager sig betalt afhængigt af kvaliteten. De dårlige bliver så brugt i lav- til middelklasse tv, og de bedste bliver solgt og brugt i topmodellerne. Og her er langt de fleste tv i første kategori. Jeg har ikke så meget at hænge det op på, ud over at da jeg fik mit tv tilbage fik jeg at vide at de havde sat "et af de helt dyre paneler" i det. Og det er virkeligt også godt, langt bedre end det der sad i fra nyt, på flere parametre. Så jeg er vældigt godt tilfreds med at have været ombytning igennem, måske du vil opleve det samme :) Det kan dog også bare været det store lotteri, men jeg tror mere på at de har tests og ratings af panelerne - hvor mange tv kan en person ikke nå at teste på en time, det giver ingen mening at de ikke skulle gøre det og øge fortjenesten.
Af lennon
hkknudsen_Sådan tror jeg nu ikke det hænger sammen . Der er teknisk og dermed billedbehandlings forskel på de forskellige paneler. Man kan ikke umiddelbart ombytte et panel fra feks 5000 serien med en fra 8000 serien .Faktisk producerer og sælger Samsung super gode/dyre paneler, som de ikke engang selv anvender.Priserne er presset mere end i bund - også på topserien . Bla måske derfor elendig kvalitetskontrol . .
Brugeravatar
Af MigSelv
pimp66 skrev:jeg har totalt forskring men synes at det er dårligt at de overhoved sælger så noget.. undersøger de ikke paneler før de sender dem ud a fabrikken.. køber tv der stå SamGonG på mere...! ;)
Nej de bruger dig som betatester, i deres velkendte panellotteri.
Af hkknudsen
lennon skrev:hkknudsen_Sådan tror jeg nu ikke det hænger sammen . Der er teknisk og dermed billedbehandlings forskel på de forskellige paneler. Man kan ikke umiddelbart ombytte et panel fra feks 5000 serien med en fra 8000 serien .Faktisk producerer og sælger Samsung super gode/dyre paneler, som de ikke engang selv anvender.Priserne er presset mere end i bund - også på topserien . Bla måske derfor elendig kvalitetskontrol . .
Yes jeg er helt med på at der oftest bliver brugt forskellige paneler, med forskellige specifikationer. Men hvis du vil lave en god forretning, er det da smartest at køre med færrest modeller og så få forskellige maskiner til at lave dem som muligt. Jeg tænker ikke blot inden for samme mærke, men på tværs af mærker - så vidt jeg ved er der kun få producenter af panelerne.

Hvad koster en arbejder, der blot skal have gode øjne, i Taiwan eller hvor de holder til ? Økonomisk giver det ikke mening at de ikke skulle udnytte at de kan få mere for de bedste paneler - især netop når priserne er presset i bund. Et panelid er blot et tal. Når man ser på forskellige udgaver af samme tv er der for det meste enorm variation, fx hvordan baggrundsbelysningen fordeler sig - altså må det være meget svært at lave dem præcist nok. Og den maskine der laver de gode paneler laver vel også dårlige - ellers ville alle blive lavet på den. Mao mener jeg at sådan en "maskine" laver så høj procent af dårlige paneler at det er økonomisk ruin at smide dem ud - det er dem vi for det meste får, resten går til topmodeller, B&O, Loeve oa.
Brugeravatar
Af MigSelv
Sådan har det altid fungeret, selv i de gamle billedrørsdage. De bedste af Philips' billedrør gik til B&O, hvor B&O selv sorterede i de fremsendte billedrør.
Af PhDream
Det er også urealistisk, at tro, at Samsung - eller en hvilken som helst anden producent - ville ansætte nogen, til at teste panelerne.

Vi taler jo om flere hundreder tusinder paneler. Skulle nogen personer sidde og kigge på hvert enkelt panel, sætte strøm til, tjekke efter for clouding, bleeding, pixelfejl, osv.? Det er faktisk et kæmpestort arbejde og ikke noget, man "bare" gør.
Af Zero-angel
Du skal ikke lade Fona snakke dig fra din ret til at de skal lave dit TV eller give dig et nyt, for en så markant fejl. Lyder som om du ikke havde mulighed for at teste dit TV før efter 3 uger, og derfor lyder det som om det var en fejl der var der fra starten. Derfor læs lige Købsloven §§ 42- 54 (læg især mærke til §§ § 43 og 54). Link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419