Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

mit først indlæg. Jeg har ikke kunnet finde svar på dette herinde eller andet steds.

Ved I om Samsung har planer om at dumpe priserne på 7 serie (UE46D7005 eller UE55D7005)i den nærmeste fremtid?

Jeg er klar over at De ikke melder ud at priserne sænkes den xx.xx.2012, men ved nogen om De tidligere har sænket priserne fx. i sommer perioden efter lancering af nye produkter som er tilfældet nu.

På forhånd tak.
Senest rettet af thomkram 21 mar 2012, 15:42, rettet i alt 1 gang.
Af DavidHimself
Jeg tror næppe Samsung dumper noget som helst... de er holdt op så småt med at levere de "gamle" modeller... men butikkerne vil selvfølgelig gøre hvad der skal til for at komme af med de gamle vare! Men træerne gror ikke ind i himlen ;)
Af thomkram
Producenten har ofte en finger med i spillet mht. sænkning af priserne - tænkte at det samme muligvis var tilfældet for Samsung.

Butikkerne må have en ekstrem lav marginal på Samsungs TV og ingen mulighed for at returnere et evt. lager, hvorfor priserne fortsat er ''så høje''.
Af Daniel Buje
På nuværende tidspunkt, sænker butikkerne kun prisen, hvis konkurrenterne gør, så dvs. både ja og nej!

Jeg kunne ikke forestille mig, at der vil ske nogen stor "pris-dumping" op til de nye modeller bliver lanceret, da de fleste butikker er gode købmænd, og har solgt ud af de store high end modeller.

fx Bilka kæden sælger ikke længere 55" 8005, da den er udgået!

Vælger du kun 8005 pga. design, eller er du også dybt forelsket i tabletten?

Hvis ikke, så ta' 7005 55" den er nede i en vanvittig pris pt!
Af thomkram
Bravo. Jeg har jo på forunderligvis tastet 8005 selvom det netop er 7005 55" jeg vil have
(ser lige om jeg kan ændre titel mm.). Sorry!

Kan netop sagtens leve med 7005 design og uden en tablet til den markante prisforskel.
Af Chaui
Tror ikke du skal regne med en pris nedsættelse. Som folk siger modellerne udgår ret hurtigt nu her, og de plejer som regelt og få solgt ud af de "gamle" modeller.

Som det er nu, er priserne vel os rigtigt langt nede?
Af lennon
Hvis man vil have Samsungs bedste billede, så har Wupti lige nu deres 64" plasma til 14.999 kr
Af Daniel Buje
lennon skrev:Hvis man vil have Samsungs bedste billede, så har Wupti lige nu deres 64" plasma til 14.999 kr
^this!
Af Nauticay
hej
hvis priserne går ned, er det hvis en kæde eller en butik sidder med et rest lager som de må af med. Producenten bestemmer ikke prisen i butikken (gælder ikke Apple, de bestemmer ALT), det er det den ekelte kæde/butik som bestemmer.

Så når WUPTI sælger PS64D8005D til 14995,- er det ikke god butikk, men de er måske nødt til det pga af antallet de har på lager.
Og sælge Tv i dag er ikke god butik, men og sælge gamle modeller er endnu dårligere butik.

så ja, du kan gør en god handel ved og købe de modeller som er på vej ud nu, men ikke forvent at priserne bliver endnu længer ned, for de forsvinder ud af markedet før det sker.
Af jesper larsen
thomkram, jeg kan se at i hvert fald Elgiganten stadig har flere 100 af præcis UE55D7005 på lager, så du kan jo håbe de sænker prisen lidt mere, før samsungs nye modeller kommer ud. Men jeg tror nu ik prisen kommer meget længere ned desværre.
Af Nauticay
hvis de har mere end 100 på lager kommer der helt sikkert et tilbud på nettet, vil jeg tro.
så følg med på nettet O_O
Af lennon
Hvor og hvad er Gigantens lager ? Er det et fælles lager for Skandinavien ? I så fald er der ved 100stk ganske få produkter til hver butik . .

Wupti har udsolg nu af 64", som jeg mener er markedets i særklasse bedste køb (- til 15k) pga dens billedkvalitet . Men denne størrelse er nu nok også stadig lidt niche ( mindre produktion), - og derfor hurtigere udsolgt.

Vi kan alle have et gæt, og mit er at priserne er helt i bund lige nu.
Af thomkram
Takker for Jeres tid og svar. Lader til at I har samme opfattelse som jeg selv.
64" bliver nok for stort - ifølge fruen.
Jeg må planlægge en tur til DK og få en skærm med på tilbagevejen inden den bliver udsolgt/udgår. Den er alligevel små 1000 kr. billigere end her i Sverige.
Af thomkram
lennon skrev:Hvor og hvad er Gigantens lager ? Er det et fælles lager for Skandinavien ? I så fald er der ved 100stk ganske få produkter til hver butik . .
Jeg tror umiddelbart at det er landsspecifikt. På Elgiganten.se har de også +100 på lager. Om det så reelt er tilfældet kan man vel aldrig vide sig helt sikker på.