Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens

Jeg skal have skiftet min 5 år gamle LCD skærm ud og har fået øjnene op for en Panasonic plasma model. Det er jo tosset gode billeder, nærmest vanedannende :)
Jeg har kigget lidt på de modeller der er i overskriften, men er total i vildrede om hvilken der skal hænge på min væg. Jeg har brug for jeres ekspertise for i hvilken af ovennævnte modeller får jeg mest valur for money. Jeg modtager signal via en viasat parabol. Kan I sige der er en model jeg skal gå udenom og er merprisen på 1700,- på to af dem spild af penge og er der noget jeg måske bør overveje? Hvori består forskellen på dem - kort sagt, hvad mener panelet?
Dagsprisen på de enkelte:
GT30y - 8889,-
GT30e - 7149,-
G30y - 7195,-
Brugeravatar
Af herbstmeister
GT30y er selvfølgelig den bedste af modellerne, og de små 9k er en fin pris.

I øvrigt, endelserne refererer til hvilket marked de er tiltænkt. Y er til det nordiske og E til de europæiske.

Hvis pengene er til det, så snup en GT30Y. Den bliver inden længe afløst af 2012 modellen, GT50Y.
Brugeravatar
Af MigSelv
GT modellerne er også 3D ready ( briller medfølger ikke ).
Y modellen er "kun" vigtig, hvis der modtages signal via egen antenne og kabel tv. En Y model garanterer dansk sendenet kompatibilitet, og service rep. udført af Panasonic Danmark.
Af C@sper
MigSelv> Jeg forstår ikke det du skriver med at Y modellen kun er vigtig hvis der modtages signal via egen antenne eller kabel tv. Hvad er det der gør den er "anderledes"?
Det er ikke som sådan prisen der er afgørende, jeg vil rigtig gerne vide om 1700,- i merpris for en GT30y er godt givet ud, altså om billedet er så meget bedre eller den har så meget mere at byde på i frohold til de andre?
Brugeravatar
Af MigSelv
Y modellen har dvbt2 tuner, skal bruges ved Boxer HD kanaler ( er ikke på E modellen ). Y modellen er certificeret til YouSee, CanalDigital ( den indbyggede kortlæser ), dette kan E modellen sikkert også.
Af THM
gt30 har pro panel, hvilket i praksis betyder at den holder bedre sort i dagslys en g30, det er nok den tydeligste forskel udover det pænere design naturligvis...
Af maskus
Overvej evt. at vente på st50, den har fået mega god anmeldelse på hdtvtest.co.uk, og er lige nu en af de bedste plasmaskærme, men stadig midrange, og så til en overkommelig pris... Den har ingen blæsere, dybere sort end vt30, bedre håndtering af bevægelse...
Af Fredtoft
Enig med Maskus..

ST50 bliver efter al sandsynlighed årets vinder i "discount" segmentet.
Brugeravatar
Af MigSelv
ThaHawk skrev:http://www.jaman.dk/product.asp?product=1105

Her skriver de at GT30E modellen har DVB-T2?

Kan heller ikke finde noget på panasonics hjemmeside om at E-modellen ikke skulle have DVB-t2?
Panasonic.dk har ikke E modeller på deres hjemmeside.
Panasonic Tyskland, som fører E modeller, beskriver ikke en DVB-T2 tuner.