Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Qax
Ja burene bliver tippet op på et bånd, og hvor højt, tror du et 2,2 meter højt bur skal op, før det kommer over båndet og det bliver ikke tippet langsomt.
Det sjoveste tilfælde var klart da jeg så en elektriker som havde sendt 16 lysstofrør unden yderligere indpakning end det tynde pap som de hver især ligger i.
Rystede dog lidt på hovedet da jeg så at en havde sendt et 32" Sony TV.
Dette er en del år siden, så det havde vel en værdi på 30-40K dengang.

Jeg vil hellere sende med UPS eller lign fagtmand.

ps, hvis jeg i en butik får udleveret en vare som har forsendelses mærker som ikke er mærket med distributørens logo, og kassen ser bare det mindste skrammet ud, så vil jeg ha en anden vare. netop fordi jeg ved hvilket ryste, knusetur den kan ha fået hos Post DK.

Da jeg bestilte mit digital kamera over nettet, bedte jeg dem specifikt om at pakke den yderligere ind i en ekstra kasse med flamingoflimmer i.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 12:19, rettet i alt 1 gang.
Af Qax
Gælder de 14 dage også hvis varen har været taget i brug?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja selvfølgelig.

Man er i sin gode ret til at tage produktet ud af indpakningen og afrpøve det. Det er der der er idéen i en absolut lov for fjernkøb. Fysiske forhandlere kan så selv bestemme om de vil have returret eller ej. De har trods alt den fordel, at kunden kan se produktet på forhånd.

Hvis man ikke har mulighed for at se produktet på forhånd, hvordan har man så en chance for at vurdere kvaliteten af det?

Hvis en Internetforhandler ikke kan agere efter dette, så synes jeg ikke engang de skal prøve at lave butikken på forhånd.
Af DoWeCare
Hejsa..

Det ser surt ud for CompuMail. Jeg fandt en af Deres hjemmesider engang. Den er jo amatør-agtigt lavet, alle 3. Men de er jo også ens. I det hele taget virker det ikke som et særlig gennemført firma...

Grunden til at jeg skriver er at jeg ikke kan finde noget om det I skriver i købeloven paragraf 57 ang. FULD RETURRET.

:)
Af pgroen
yksa skrev:Fortrydelsesret, returret og bytteret

læs så den nederste sætning
Ja, nu kommer jeg jo så lidt i tvivl:

Hvis man kigger på Nethandel, fortrydelsesret ser man bla. følgende
"Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer"

Betyder det så, at hvis man køber et produkt til en værdi af mange tusind kr, og bryder forseglingen på installations-CD'en - så er man på tynd is mht. fortrydelsesretten ?
Af Blaha
For at skrive det kort: Ja
Af Niels
For at skrive det kort: Nej.

Hvis du f.eks. køber en skærm og åbner indpakningen til software cd'en, kan de trække værdien af den CD fra det beløb de skal betale tilbage. Skærmen skal de stadig tage retur, såfremt den er af væsentlig samme stand og antal.
Af MiniatureZeus
Altså nu bliver jeg nok ikke populær af det her, men her kommer det alligevel:
Jeg har selv arbejdet på et online postordrer firma(alá shg, altså både net og fysiske butikker ) som lagermedhjælper.
Der var det somregel mig som tog imod returvare og besvaret mails fra folk som #1, og med den retur mail du har sendt, så kan jeg altså godt forstå dem.

Nu har jeg jo ikke set skærmen eller noget, så kan ikke jo ikke bekræfte eller afkræfte deres syn på skærmen ang. stand, men når du sender sådanne mails, i den tone til ham, og truer fra starten af, så gider man overhovedet ikke at hjælpe dig, og det hjælper ikke noget at true fra starten af, for lager medhjælperen som modtager varen er jo i princippet rimelig ligeglad med om sagsanlæg, for han får jo sin løn lige meget hvad.

Derimod så ring til selve forretningen og kom så langt op i hierakiet som muligt (Adm. Dir. f.eks.) og forklar din sag på et almindelig sprog, uden at hidse dig op alt for meget, men sørg for at udtryk at du virkelig er utilfreds med sagen og i yderste tilfælde vil sørge for at de mister en del kunder, ved at smide dine erfaringer ud på nettet (som du også har gjort). Du skal jo huske at et firma er reelt set ret ligeglad med om de mister én kunde, men ikke hvis det er 10-20-30 kunder!

Men hvis du ikke kan få telefonisk kontakt, og må nøjes med email, så lad være med at svare med det samme, når du er allermest vred, men vent en dags tid, til at falde lidt ned. Firmaet har alligevel bare nogle standardsmails de sender ud...

Du kunne sikkert have fået lidt mere ud af det, end du fik nu...
Brugeravatar
Af yksa
Niels skrev:For at skrive det kort: Nej.

Hvis du f.eks. køber en skærm og åbner indpakningen til software cd'en, kan de trække værdien af den CD fra det beløb de skal betale tilbage. Skærmen skal de stadig tage retur, såfremt den er af væsentlig samme stand og antal.
jo du gør untager cd'er der høre med til hardware.

DVD Cd og programmer så som windows og office, hvis du første pakker dem ud af plastiken, så det gør man
Af Niels
Nu spurgte han jo specifikt på til installations cd'er. Det var derfor også dem jeg snakkede om.
Af denis
I følge købeloven har du ret til at afprøve det købte.
Men hvis skærmen og kassen står i mere end et døgn i et stor ryger lokale, vil jeg heller ikke tage skærmen tilbage til fuld pris.

Det vil man tydeligt kunne lugte, og derved ikke sælge det som nyt igen.

Ja man kan da godt pakke det ud og lade det stå i det fri så røgen forsvinder, men det er da ikke sælgers arbejde.
Så vil jeg mener man lige må tage sig sammen og kvitte smøgerne de dage man tester en ny skærm.

Jeg spørger bare er der en eneste her inde, der vil købe en skærm som lugter af røg. Når de regner med at få en ny skærm.