Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skals
Hej alle,

Kan man optage programmer man ikke ser (altså på en anden kanal) eller i slukket tilstand via USB recording på Panasonic G30?

Vi snakker om Yousee via DVB-C.

PF mange tak for jeres input.
Af BrianH
Du kunne jo læse testen af tv'et... Det troede jeg i hvert fald du kunne, men der står det ikke. Der henvises til en anden test der igen henviser til en tredje...

Nå, men du kan ikke optage andet end det du ser samtidig, eller alternativt har t'et slukket mens der optages på en tidsindstillet optagelse.

Hvad end man ser eller optager, så skal det ske gennem en tuner, og den har tv'et kun en af
Af ulleo
Du kan godt optage en udsendelse med fjernsynet i standby. Du kan også se tidligere optagede programmer og programmer via hdmi
Af skals
Tak for input.

Kan man bruge en USB powered HDD, eller skal det være en med strømforsyning?

Panasonics egen udmelding er lidt kryptisk...
Vi kan starte med Harddisk.

Der er en harddisk som kan anbefales til Panasonic TV som kører uden strømforsygning. hvilket er : Lacie Rikiki (den virker)

Ellers skal du køre med egen strømforsygning for det ellers virker.
Husk at Panasonic maks understøtter 2TB harddisk.!

Hvis du skal optage Live tv, så kan du ikke optage DR1 live og se TV2 på samme tid grundet du bruger den ene tuner som der sidder i tv'et.

Som de andre skriver, kan du godt gå ind på program Guiden og sige den skal optage dr1 klokken 20:00 og derefter smutte. Når du så slukker tv'et vil tænde knappen blinke orange 2-3gange for at gøre opmærksom på at den godt "ved" den skal optage selvom tv'et er i standby.

En anden fed ting er at du f.eks gerne vil se en dvd men stadigvæk gerne optage dr.1, så gør du bare det! For bare tuneres er på den kanal den skal optage, gør det ikke noget du f.eks. siger til tv'et at du nu går over på HDMI indgang 1, for den vil stadig optage videre i baggrunden, ligesom det var slukket:)

håber det kunne bruges.
Af skals
Super indlæg Voight - mange tak for det.
Af Voight
Så lidt. Skulle der være nogle spørgsmål om Panasonic, så sig endelig til;)
Af skals
Hej igen Voight,

Håber jeg må trække lidt på din viden igen.

Igår forsøgte jeg mig (mens jeg venter på en Rikiki HDD) med et USB stick i TV'et med et videoklip på.

Er det muligt at få den indbyggede media player til at vise undertekster?

De undertekster jeg fandt (og som havde præcis samme navn som videoen) er alle i SRT format.

Når jeg så forsøger i video opsætningen at vælge undertekster står der bare at der ikke er nogen selvom filen ligger i samme folder som videoen.

Gør jeg noget forkert, eller er subtitles ikke supporterede på G30 media playeren?

Håber du kan kaste lidt lys over det :-)

PF mange tak!
Af Voight
Problemet er lidt med Panasonic's Modeller også med Mange Samsung osv.

Er at de ikke forstår at der ligger undertekster ved siden / dog med samme navn som selv filmen, derfor tager de ikke underteksterne med.

Det eneste man rigtigt kan gøre, er at ligge underteksterne IND i filmen, så den ligger som en samlet fil, der efter virker det.

Ved dog ikke når de nye modeller kommer, om de kan klare det, hvis de kan kommer der sikkert en opdatering så det kan lade sig gøre, men det må tiden vise!:)
Af skals
Hej Voight,

Må jeg trække på din ekspertise igen?

Jeg har købt en 500GB LaCie Rikiki HDD og koblet til fjernsynet.

Jeg har aktiveret både REW LIVE TV og One-Touch Recording i menuen.

Den kontinuerlige optagelse af live tv (altså sætte på pause, spole m.v.) fungerer upåklageligt, men når jeg forsøger på at lave en fremtidig optagelse vha VIERA Guide og vælger et program, så duer det ikke. Jeg vælger et program (som giver en automatisk timer), og slukker så fjernsynet. Det står så og blinker 3 gange orange kontinuerligt.

Men, næste morgen er der intet på HDDen når jeg går ind og vil afspille.

Har prøvet 2 gange og 2 gange mislykkedes.

Er der noget jeg mangler at aktivere eller gør jeg noget forkert?

På forhånd mange tak for dit input!
Af Van
Hej Skals

Husk nu at vælge USB HDD (tryk pil op en gang), da G30 står til Ekstern Optager default (altså fra fabrikken), når du vil lave en Timer optagelse enten via Guiden eller en manuel timer.