Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer!

Jeg er helt grøn på dette område. Hvor om alting er, skal jeg have erhvervet mig et nyt TV til soveværelset.

Det drejer sig om enten Samsung ue32d5005xxe eller 32pfl5606h.
Hvilket vil I anbefale?
Samsung kan fåes i Elgiganten i denne uge til 2999 kr. Phillips kan fåes i Bilka til 2999 kr.

Kan I anbefale andre indenfor samme budget?

VH
Rasmus
Af 2 T ´er Uden H
Begge fjernsyn er fine mellemprisklasse 32" modeller.

Philips´en har efter min menning lidt mere anstændig lyd end samsungen i de indbyggede højtaler. Menuerne kan måske virke lidt specielle på philipsen, men jeg syntes dog at kanal sorteringen er bedre, og philips hjemmeservice på 32" og op efter skulle virke ganske godt og er en god tryghed, desuden mener jeg at der ikke er så mange reflektioner i skærmen på philipsen da panelet er mere mat end som i samsungen der er blank, men hvis det er til et soveværelse hvor rummet er lidt mørkt er det selvfølig ikke så vigtigt.

Samsungen har dog en fordel med DLNA og WIFI ved tilkøb af samsung trådløs dongle eller et netværkskabel direkte i tv´et, hvis det er nogle funktioner der kunne friste.

Rent billedemæssigt er det svært at sige hvilken der er bedst, Feks helder jeg personligt til Philips Biograf tilstand over Samsungs Film tilstand men det er en smagssag.

Begge tv har desuden deres egne 100hz CMR(samsung) og 100hz PMR(philips).

Det er bare en ekstra funktion med blinking backlight der er med til at reducere slør i hurtige bevægelser. Her skal du lige være OBS på at hvis du vælger samsungen at den til standard er slået fra, og skal slåes til inde i advancerede indstillinger under det der hedder "Ekstra Bevægelse". Nå den bliver slået til bliver skærmen mere afdæmpet i lyset, hvor på philipsen skulle det vist bare kører som en standard.

Hvis det skal vægmonteres er samsungen god da alle stik peget nedenom ud eller ud til siderne, hvor philipsen har vist nogle få analoge stik til bagud, men det er jo så ikke sikkert man vil benytte sig af dem, også kan man stadig få den tæt på væggen :)

Samsungen har vist også lidt flere tilslutnings muligheder, heriblandt 1 ekstra HDMI indgang.

Jeg håber du kunne bruge det til noget :)
Af THM
ifølge en af de to store engelske test sides, kan det ikke anbefales at slå ekstra bevægelse til, da implementeringen ikke sku være så god. motion resolution blev faktisk dårligere da de slog det til...
den har dog et godt billede i film profilen syntes jeg, og så kan man jo altid finjustere lidt ;)
Af jones31
Ville anbefale dig og købe sharp lc32le530 i stedet for. En af mine venner har selv lige købt det i elgiganten til 3400,-. Bedre billed end de 2 andre, ægte 100hz.