Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skærmtrolden
Godmorgen Flatpanels :)

Har i noget tid luret på at køb en 50" Panasonic, enten GT30 eller VT30. G30 er noget billigere, men pga. design, bagudvendte stik og en skærm der ifølge testen her på sitet har nogle problemer med refleksioner, er det ikke lige sagen.

Når jeg læser testene her på sitet, kommer jeg dog i tvivl om hvad forskellen er på VT og GT, altså udover prisen :)

Såvidt jeg kan læse mig til, er det primært i 3D, at VT30 er bedre? Jeg synes ihvertfald ikke det lyder som om der er meget stor forskel på 2D ydelsen :) Vi er ikke kendere, men vil bare gerne have et godt TV - mest til film og almimdeligt TV.

Sidst, men ikke mindst, så har Elgiganten en GT30 (TXP50GT30Y) til 9000 kr. Og jeg er stærkt fristet til at hente en, især fordi de har 14 dages fuld returret (potentiel blæserstøj!). Problemet er bare, at jeg fra flere sider har hørt at Elgiganten ofte har nogle modeller, som er en lille smule anderledes. Og det kan blive et problem, hvis der skal repareres efter f.eks. 3 år - så opdager værkstedet at det er en anden model, og de kan ikke få reservedele...

Håber nogen kan hjælpe :)
Af Mysen
Det kan være svært at skelne, og det er også de færreste, der har har set de to ved siden af hinanden i deres eget hjem.
Kort sagt, så er VT30 lige en anelse bedre på alle områder, dvs. sortniveau farvegengivelse, fosforslør, 3D, (design). Desuden er der vist flere briller med VT30...
Det er marginaler, men for mange vil de marginaler være pengene værd, mens det nok for de fleste, der har valgt VT30, drejer sig mest om designet på VT30 og om at vide, man har købt det bedste.
Det samme kan man sikkert sige om 2012 modeller overfor 2011 modeller, hvor der dog her i starten vil være store prisforskelle.

50" GT30Y til 9000 er en fin pris, og Y'et angiver at det er en nordisk model, og du har altså samme garanti, tunere osv. som hvis du købte den i alle andre butikker.(minus hifiklubben, der giver 6 måneder ekstra)
Brugeravatar
Af MigSelv
En VT30Y har 2 par briller med, det har GT30Y ikke. Til en VT30Y medfølger der en wifi-dongle, det er heller ikke standard til en GT30Y. Disse manglende dele, vil nemt koste 2500 kr. Og lige nu i ElGiganten sparer man "kun" 1200 kr, ved et køb af en GT30Y
ElGiganten tilbyder reklamationsret, Hifi Klubben yder ægte garanti i 30 måneder.
Af Skærmtrolden
Endnu engang svar af høj kvalitet, tusind tak :)

Så trækker det kraftigt i retning af VT30 :) og den ekstra garanti i Klubben har jeg ikke været opmærksom på før - afhængig af hvad den lokale Panasonic forhandler kan tilbyde, bliver det nok ham eller Klubbens hjemmeside. Jeg skal osse ha en Bluray, og måske nogle kompakte højtalere. Måske kan den lokale komme op med noget interessant...
Brugeravatar
Af MigSelv
Skærmtrolden skrev:Endnu engang svar af høj kvalitet, tusind tak :)

Så trækker det kraftigt i retning af VT30 :) og den ekstra garanti i Klubben har jeg ikke været opmærksom på før - afhængig af hvad den lokale Panasonic forhandler kan tilbyde, bliver det nok ham eller Klubbens hjemmeside. Jeg skal osse ha en Bluray, og måske nogle kompakte højtalere. Måske kan den lokale komme op med noget interessant...
En Panasonic forhandler yder samme garanti som Klubben ( internetmedlemsskab kræves begge steder ), men Panasonic forhandleren skal presses lidt på prisen, da de typisk har lidt højere priser.
Brugeravatar
Af MigSelv
Skærmtrolden skrev:Endnu engang svar af høj kvalitet, tusind tak :)

HiFi Klubben har, som jeg husker det, ikke flere 50" VT30 modeller på lager.
Af Lng
Og jeg vil lige tilføje, at min Panasonic forhandler også kommer og henter købt elektronik og afleverer det igen efter reparation. Altså hvis det går i stykker.
Brugeravatar
Af MigSelv
Tilbud i ElGiganten fra mandag d. 12 marts, et 50"GT30Y til 8999 kr.
Af bobske
Hvor ser du det tilbud? Don't say tilbudsavis! Får myrekryb ved tanken om info der ligger andre steder end nettet
Brugeravatar
Af MigSelv
bobske skrev:Hvor ser du det tilbud? Don't say tilbudsavis! Får myrekryb ved tanken om info der ligger andre steder end nettet
Tilbudsavis
Af bobske
Wut, jeg har lige kigget på den side for nogle timer siden og der var den nyeste fra den her uge og ikke næste. Synd de ikke skriver tidspunkt for update hehe