Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Swingking
Lyder super jeg kører nemlig også med dem fra flatpanels indstillinger , jeg var brae bange for logoer fra div. kanaler og store bjælker ved film...
mbm skrev:
Swingking skrev:Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?
mbm skrev:ja altså det er jo det kabel jeg selv bruger.
et 90 graders går ned ad og et 270 gå så opad.

Jeg er også stadig superglad for TVét... og nej det buzzer overhovedet ikke... Siger ikke en lyd :)

Glad for jeg valgte dette i stedet for Samsungen
Jeg har kørt med flatpanels indstillinger fra dag 1.
Og har slet ikke oplevet nogle problemmer med retention.
Af mbm
Swingking skrev:Lyder super jeg kører nemlig også med dem fra flatpanels indstillinger , jeg var brae bange for logoer fra div. kanaler og store bjælker ved film...
mbm skrev:
Swingking skrev:Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?
Jeg har kørt med flatpanels indstillinger fra dag 1.
Du har vel selv lagt mærke til om du får midlertidlige indbrændinger af logo ?
Af Swingking
Det har ikke været noget i nu i hverfal , men jeg har også kun har den tændt en dag fik nemlig sat den op i går .... men ind til nu ikke noget burn in
mbm skrev:
Swingking skrev:Lyder super jeg kører nemlig også med dem fra flatpanels indstillinger , jeg var brae bange for logoer fra div. kanaler og store bjælker ved film...
mbm skrev: Jeg har kørt med flatpanels indstillinger fra dag 1.
Du har vel selv lagt mærke til om du får midlertidlige indbrændinger af logo ?
Af Swingking
Ang. den shoot-out fik LG dårlige karakterer pga. primært sortniveauet. Det er der råd for, som beskrevet i owners thread

hvordan kommer jeg ind i den service menu ?

hkknudsen skrev:Hold da op hvor er jeg uenig med dig, PhDream.
PhDream skrev:Hvad angår buzzing, kan du regne med, at den buzzer mindst lige så meget som 59D7005. Alle store plasma buzzer til en vis grad. Hvor meget det er, afhænger af ørerne, der hører, rummets akustik, tv'ets position i rummet, osv.
Owners thread på avsforum, som jeg har læst igennem flere gange, er her:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1330742
Jeg kan ikke mindes at have læst om een eneste der har problemer med buzz. Desuden er der også denne lille undersøgelse:
http://www.avsforum.com/avs-vb/poll.php ... ollid=7797

Læser man en samsung tråd er der snak om buzz hele tiden.

Hvordan i alverden konkluderer du, at en LG vil buzze "mindst lige så meget" ?
PhDream skrev: LG har sine egne problemer: dirty screen, mange pixelfejl, højt input lag, osv.
Igen, hvor har du dette fra, jeg husker det ikke nævnt een eneste gang på op imod 1000 indlæg ? Hvad lægger du i ordet "osv", det virker som om du generelt bare gerne vil overdrive ?
PhDream skrev: Personligt ville jeg altid vælge Samsung plasma frem for LG pga. egne og andres dårlige erfaringer med mærket. Generelt synes jeg at LGs lave byggekvalitet og dårlige kvalitetskontrol er skuffende.
Sjovt, jeg kunne aldrig finde på at vælge Samsung af nøjagtigt samme årsager.

Ang. den shoot-out fik LG dårlige karakterer pga. primært sortniveauet. Det er der råd for, som beskrevet i owners thread.
Af PhDream
Du kan ikke ændre sortniveau vha. servicemenuen. Du bliver nødt til at åbne bagbeklædningen og pille ved (potentielt meget farlige) strømførende komponenter i tv'et.
Af farlex
Hej jeg har lige købt en lg 60pz950w og har da aldrig haft en dårliger tv end det hold op et dårlig billede der er på den jeg køre med parabol med hd kanaler og det hele og billede er meget dårligt altså sløret så den kommer tilbage til forhandler igen og så bliver det et samsung igen 64" plasma
Af THM
farlex skrev:Hej jeg har lige købt en lg 60pz950w og har da aldrig haft en dårliger tv end det hold op et dårlig billede der er på den jeg køre med parabol med hd kanaler og det hele og billede er meget dårligt altså sløret så den kommer tilbage til forhandler igen og så bliver det et samsung igen 64" plasma
lyder mærkeligt, hvad havde du før som var bedre?
Af farlex
jeg havde en samsung 63" men den blev neglet da jeg havde indbrud og juhuuuu fik afleveret den lg tilbage og fik samsung 64" nu og tror da lige der er en forskel på billede dejligt med et samsung
Af THM
okay vil da også mene at d8005 og forgængeren er bedre, men at pz er direkte dårlig i sammenligning overrasker mig noget... mon der var fejl på dit eksemplar O-O
Af farlex
ja de er meget beder jeg ved ikke om der var en fejl på men jeg har da heller aldrig før haft med en ringer support at gøre før en lgs det tog dem 3 dage at finde ud af at sende en mail med en update til det tv og så var den ælder en den der var på det tv så jeg vil aldrig råde folk til at købe lg
samsung ved man hvad er