Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Som om det at finde et nyt fjernsyn ikke er blevet svært nok efter at have læst alle de tests og anbefalinger, står jeg nu i det dilemma at jeg mangler råd og vejledning ifht. nyt fjernsyn når det primære brug er som "skærm" for min bærbar i dock. Jeg bruger eksklusivt min fjernsyn til at se film fra bærbaren, programmere og surfe på nettet, derfor er plasma vel et stort nogo? Dette er utroligt træls da jeg efter min opfattelse får den bedste billedkvalitet for pengene ved et plasma og det er super vigtigt for mig.

Derudover føler jeg heller ikke for at give mere end 9-10k for at fjernsyn med dimming problemer eller andre ting som vil ødelægge min oplevelse med film.

På nuværende tidspunkt har jeg et AOC L32W451B som næppe kommer med den store konkurrence ifht. de nye fjernsyn, men jeg er simpelthen for nærig til at smide sindsygt mange penge efter et nyt fjernsyn hvis jeg ikke også får billedkvalitet der matcher.

Og sidst men ikke mindst vil jeg utroligt gerne op over 50" men efter at have surfet lidt lader det ikke til at jeg kan få et "godt nok" fjernsyn i den størrelse som passer ind i mit budget..

Jeg er så meget i tvivl så det er helt vildt..
Anbefalinger er mere end velkomne, også gerne fra folk der har erfaring med at bruge fjernsynet som "monitor" for ens PC, da det er yderst sjældent jeg rent faktisk ser TV.
Af purtsak
jeg har panasonic vt30y og har min mac mini sat til og det kører bare
Af purtsak
og det er plasma det er godt nok lidt dyre end det du vil bruge og kun 50" bare pas på i starten og se film der fylder hele skærmen og ellers pas på den ikke står på den samme billed heletiden jeg ser dog lidt tv men ellers bruger jeg os mest det til net brug som dig
Af purtsak
ellers kunne du gøre som jeg har gjort i min kælder gå over til projektor
det er altså fedt det har jeg ikke fortrudt og der er lærred vigtig har jeg læst mig til at et fixtframe som er en ramme der sidder der heletiden skulle være det bedste for hvis du tager et der skal rulles ned fra loftet så skal du af med mange flere penge jeg har så selv købt optoma hd200x full hd og lærred
http://www.amazon.com/Elite-Screens-ER1 ... roduct_top jeg mener det er det her
jeg kan se på komplett.dk at den der hedder hd100x vist er den samme eller lidt bedre 5500kr lærred Elite Screens 100" Frame lærred 4000kr men det er måske et dårlig forslag da der skal være meget mørkt i rummet
Af purtsak
og du så os skal have forstærker og højtaler der bruger jeg bare en stereo forstærker og to jamo højtaler
Af AlexKotsc
Jeg har overvejeret projektor men vil ikke til at montere alt muligt da jeg ikke skal bo her i særlig lang tid endnu.

Jeg vil foretrække et plasmafjernsyn pga. de flotte farver, men jeg er sku ikke særligt godt til at huske at slukke mit fjernsyn hvis jeg lige skal et eller andet og så er burnin jo et stort problem. Så det bliver nød til at være et LED/LCD. Hvilket er bedst til 8-10k hvis vi siger den ikke behøver være over 50" men ihvertfald min. 42".
Af purtsak
mit pana slukker selv efter noget tid om det er for at forhindre burnin ved jeg ikke men ville bare lige sige det
Af purtsak
mit bedste råd er nok gå selv ind i en butik og se om der er noget du synes er godt så kan du jo altid spørge om folk her synes det er godt eller om der er problemer eller irreterende ting ved det
Af AlexKotsc
Jamen ved sådan set allerede hvad der kunne interessere mig. Dog vil jeg gerne have noget anbefalinger, men det er sku så svært at vælge for der er altid noget ulemper ved de fjernsyn der er på købsanbefalingslisten. Før jeg læste dem havde jeg tænkt mig at købe en D7005 Samsung, men efter alle de problemer jeg har læst om vil jeg ikke gøre det. Men noget i den stil ifht. design og billedkvalitet, så er jeg glad.

Købsanbefalingssiden burde have en 1-5 stjerners rangsystem så man også kunne få en bedre ide om de problemer der skrives om ikke er det værd ifht. fordelene.

Men jeg må jo nok finde en lokal tv-pusher og se på nogen fjernsyn for at kunne bestemme mig, dog er det svært at vide hvad der sker efter lidt brug, og om der er nogen irritationsmomenter efter længere tids brug.
Af Beatwolf
til gaming og pc brug ville jeg vælge lcd. Hvem gider t at bruge penge på et tv hvor der er mulighed for burnin...Når jeg gamer eller roder med noget på pc, sker det ret ofte at jeg lige smutter en time eller to (eller falder i søvn etc.) uden at slukke, så der er jo en risiko.
Forstår generelt ikke helt alle de gamle mænd her på siden der bliver med at proklamere plasma som nr 1. De fleste mennesker har diverse lyskilder rundt omkring i stuen ell. og så er lcd et bedre valg imo.
Af AlexKotsc
Plasma viser jo bedre sort og er bedre til film når der ikke er andet lys. Jeg ser tit film uden lys og derfor tiltaler en plasma mig meget. Men da burn-in bliver et stort problem har jeg allerede besluttet mig for at det skal være LED/LCD. Nu er mit dilemma bare, hvilket fjernsyn skal jeg vælge? Der er ulemper ved dem alle sammen, men jeg ved ikke i hvilken grad det ville påvirke mine oplevelser med et nyt fjernsyn.
Af purtsak
nu har jeg kun passet ekstra på fordi folk sagde alt det med det burnin haløj men jeg har ikke haft nogen store problemer overhovedet jeg bruger det faktisk ligesom jeg altid har gjort og nogle gange når folk siger de har fået burnin så tror jeg altså de panikker lidt af og til jeg havde os lidt jeg lige kunne se når det lige var slukket så jeg panikkede os selv men jeg kunne ikke se det da jeg tændte igen og ellers må garantien altså dække det
Af AlexKotsc
Problemet er bare at der er mange garantier der ikke dækker burn-in skader, da de mener det er ens eget ansvar at følge anvisningerne. Jeg vil garanteret få burn-in da jeg sagtens kan sidde flere timer og programmere og der ændrer billedet sig ikke drastiskt. Så LED/LCD er den eneste løsning for mig.

Har drastisk overvejet d7005 igen, da det koster 9500 lige nu på Wupti.. Jeg er bare utroligt nervøs for clouding og de andre fejl der åbenbart tit opstår på d7005 og d8005 panelerne.