Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har en gammel fladskærm fra 2006 vist nok. Det er et Sony Bravia. Lige nu kører jeg en PS3 samt kabel-tv fra YouSee igennem det. Sidstnævnte analogt. Jeg vil meget gerne se det digitalt, så jeg kan få HD-kanalerne med osv. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal gøre det.

Oven på tv'et står der, at det er HD Ready, men når jeg søger efter kanaler digitalt sker der nul og niks. What to do?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen,

Mikkel
Af Gadeberg87
Det er lidt svært at vurdere om fjernsynet reelt har digital tuner når du ikke opgiver et model nummer. Men når det er fra 2006, så kunne jeg forestille mig at det ikke har. Måske dvb-t til antenne, men ikke dvd-c til kabel som du skal bruge. Hd-ready er en mærkning for at tv'et kan vise 720p billeder, altså den "laveste" form for hd, hvilket også er den opløsning der bliver sendt udsendelser i, på nuværende tidspunkt.

Min løsning på det er at få en ekstern digital tuner. Når du har yousee, vil jeg foreslå yousee plus som koster 89 mere om måneden http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Overblik.aspx
Med den kan du i hvertfald se digitalt kabel tv, og dermed også hd kanaler, samt andre nyttige ting.
Af Mysen
Du skal købe en digital boks med Dvb-c. Du kan også købe Yousee plus for 90 om måneden, og så har du både digitalt tv samt en harddiskoptager, mulighed for at starte programmer forfra, leje film direkte på skærmen mm.

Eller du kan købe nyt tv selvfølgelig ;)
Af mivara
Tak for svar. Skidegodt og fornemt!

Jeg skal lige fatte det helt: Hvis jeg får fat i YouSee Plus, får jeg så automatisk det hele med (boks osv.)?