Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har for en uge siden erhvervet mig et nyt TV, nærmere betegnet Samsungs 40-tommer Smart TV i 8-serien. Alt i alt er jeg godt tilfreds, men der er dog nogle ting som irriterer mig, og som jeg ville høre om nogen her på sitet har en løsning til.

Den første ting er at jeg på nogle digital kanaler oplever at lyd og billede ikke passer sammen. Sommertider kommer lyden 0,5-1 sek før mundbevægelsen, og når man først har fået øje på det, er det pænt irriterende. Er der nogen der ved hvordan dette problem løses?

Det andet problem er når jeg spiller Fifa 12 på min PS3. Når jeg har smidt 10.000 kr. efter en skærm som denne, forventer jeg at den kan kører et sådan spil uden problemer. Men jeg oplever at billedet nogle gange ikke helt kan følge med, hvilket resulterer i en lille smule lag, eller en lille "skygge" af pixels bagved en spiller i fremdrift. Nogen der ved om dette kan rettes, enten ved billedjusteringer, eller indstillinger på min PS3.

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med dette problem. På forhånd tak.
Af DavidHimself
Mht til spil - så skal du sørge for at slå alt hvad der er af "billed-forbedrende" elementer/funktioner fra, da de funktioner skader mere end du gavner! :)
Af pimp66
Det med at slå alt det hz og bla bla hjælper ikke tro mig jeg har sam problem med min led 46d7005 det er specialt i fifa 12 jeg oplever ogs at når det gå for hurtigt at der kommer nogle hvide lang streger på skærmen. men jeg oplever ikke nogle problemer når jeg spiller skud spil det eneste ved det er at skærmen er langsomt.. men det derfor der er monter eller plasma skærm der ud som man ska købe til at spil på.. ;)
Af Rene
det første du spørg om, mener jeg du kan indestille. gå ind i menu og find det der et sted
Mikkelbc skrev:Den første ting er at jeg på nogle digital kanaler oplever at lyd og billede ikke passer sammen. Sommertider kommer lyden 0,5-1 sek før mundbevægelsen, og når man først har fået øje på det, er det pænt irriterende. Er der nogen der ved hvordan dette problem løses?

Det andet problem er når jeg spiller Fifa 12 på min PS3. Når jeg har smidt 10.000 kr. efter en skærm som denne, forventer jeg at den kan kører et sådan spil uden problemer. Men jeg oplever at billedet nogle gange ikke helt kan følge med, hvilket resulterer i en lille smule lag, eller en lille "skygge" af pixels bagved en spiller i fremdrift. Nogen der ved om dette kan rettes, enten ved billedjusteringer, eller indstillinger på min PS3.
Lipsync: Hvis du ikke har problemet når du ser en Blueray eller en DVD, ligger problemet hos udbyderen. Yousee har ikke 100% styr på lipsync. Især på nogle af HD kanalerne.

Når du spiller på skærmen, bør du stille den i Game-mode. Det deaktiverer de fleste af de kredse som giver betjenings-lag.
Er det det samme med andre spil? Det kunne jo tænkes at Fifa var dårligt programmeret? Eller at PS3'en ikke kan følge med, rent grafikmæssigt.
Af Mikkelbc
Mht. lipsync, så er det kun på nogle af HD kanalerne hvor jeg oplever det, og derudover er det ikke altid at det er tilfældet. Nogle gange passer det fint sammen. Har Stofa som udbyder, men det kan da være jeg skal høre dem om problemet.

Mht. Fifa, så tror jeg ikke på at det hverken er PS3 eller Fifa som er skyld i det. Maskinen kan sagtens køre spil som er væsentlig tungere end Fifa, og det er uden nogen form for problemer med grafikken, som f.eks. Uncharted 3. Mht. om Fifa skulle være dårligt programmeret, så oplevede jeg slet ikke denne pixelering på et 4 år ældre JVC TV.

Så som jeg ser det, kan det kun være fjernsynet der ikke kan følge med, eller evt. nogle indstillinger som skal justeres. Problemet med dette TV er at der ikke er en game-mode funktion, så det kan jeg desværre ikke benytte.
Af pimp66
Jo der en under.. Menu - system - Generelt.. ;-)
Det hjælper med skyd spil men bare ikke fifa eller pes.
Har sam problem desværre :-(