Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Med dine behov, slasquer, vil ethvert tv på markedet være tilfredsstillende. De kan alle det, du efterspørger.

Derfor bør du vælge det tv, hvor du selv synes, du får mest for pengene, evt. det tv, du synes er pænest.
Af slasquer
:D

Tænker blot at der var forslag på tv'er der prioriterede specielt alm. billede og lyd kontra 3D og Smart TV. Tænkte at producenter/Apperater som måske havde dette fokus ville være bedre for mig at erhverve set ift. mine spinkle behov.

VH

Morten J
Af PhDream
Det er der ikke. De bedste tv i dag har både 3D og Smart Tv. Hvis du KUN vil have god billedkvalitet til mindst mulig penge, skal du vælge Panasonics billigste plasmaer.

I øvrigt: hvad er et godt billede for dig?
Af slasquer
Tænker det er et billede der fremstår klart og skarpt, som virker naturtro, og som ikke mister for meget i kvalitet såfremt pladserne midt for er optaget.

Er lidt henholdende med plasma idet stuen er meget lys med et større vinduesparti.

VH

Morten
Af PhDream
slasquer skrev:Tænker det er et billede der fremstår klart og skarpt, som virker naturtro, og som ikke mister for meget i kvalitet såfremt pladserne midt for er optaget.

Er lidt henholdende med plasma idet stuen er meget lys med et større vinduesparti.

VH

Morten
Hvis det markerede er meget vigtigt, er der kun plasma og backlit LED, du kan vælge imellem. Backlit LED er vist udenfor dit budget og så er der kun plasma tilbage.

Hvis det andet er vigtigere end gode betragtningsvinkler, kan du som sagt vælge et hvilket som helst LED. Den 6-serie fra Samsung er helt fin til dine behov.

Uanset hvad du vælger, skal du gå på kompromis med noget, selv hvis du køber et tv til 30.000 kr.
Af huddikat
Hvis man er ude efter alt det gejl (skrammel efter min mening) og det bedst mulig billed, skal man betale kassen, men hvis det er billedkvaliteten kan man få meget godt til ganske få penge og så købe soundbar, anlæg ved siden af.
Vi har trods alt rig mulighed for at købe rigeligt gejl 3D ol. men hvornår ser vi udbudsmateraliet til det.
Og til sidst hvor mange har et syn der kan følge med.
Af PeterD
PhDream siger noget ganske fornuftigt...

Umiddelbart og når jeg læser dine behov, får du mest kvalitet pr. krone i en plasmaskærm da billedet her er mere "blødt" og kan følge med når der er hurtige bevægelser samt farve og sortniveau er en tak bedre end på mange LEDskærme...

Men som du skriver har du store vinduespartier er det måske ikke så godt med mindre du finder nogle gardiner frem...Bare ærgeligt at nogle vinduer skal bestemme om hvilken tv du skal have...

Du kan sagtens få en kvalitetsskærm for 6 K, men vælg en skærm med god billedkvalitet, da du vil glæde dig over at have tvet tændt, i stedet for "kun" at nyde et flot designtv, og så sidde og græde over billedkvaliteten når du ser tv....

Du har vel 14 dages returret hvis du køber det i Bilka, Elgiganten eller over nettet...

Og med flatpanels.dk anbefalinger går du ikke helt forkert i byen....