Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karizma
Bemærk: Jeg har omdøbt tråden, så den nu er en officiel debattråd for LGs 2012 fladskærme :)
/Rasmus, administrator

Hej til alle brugere...

Det kan godt være jeg lyder lidt utålmodig, men er det ikke snart på tide at LG udgiver priser og udgivelsesdatoer på de kommende tv for 2012?
Der skulle vidst ske noget i 2. kvartal, men vi har endnu ikke hørt nærmere udover modelnumre på deres kommende tv.
På LG's hjemmeside er der intet at finde.
Grunden til at jeg er ret frustreret, er fordi jeg tydelig husker hvor mange gange LG udskød dato for levering af LW980W dengang.
Håber ikke det sker igen.
Panasonic, Philips og Samsung har giver meget mere info om deres nye produkter, mens LG er tavs.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Om en uge - d. 15. marts - besøger vi LG på et pressemøde, hvorefter vi har mere information om lanceringsprogrammet herhjemme.

Så der er opdateringer på vej :)

Bemærk: Jeg har omdøbt tråden, så den nu er en officiel debattråd for LGs 2012 fladskærme :)
/Rasmus, administrator
Senest rettet af Rasmus Larsen 22 mar 2012, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Af Karizma
Det lyder virkelig godt Rasmus!
Jeg har ventet længe på at købe et nyt tv da jeg var i tvivl om hvilket det skulle være. Havde forsøgt med D8005, men da det viste at have for mange fejl afleverede jeg det tilbage.
Når jeg nu har ventet så længe, kunne jeg lige så godt vente på 2012 modellerne. Og her satser jeg på LG pga full nanno og passiv 3d.
Regner du med at vi kan købe dem i starten af april, eller finder ved vi det først i næste uge?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det ved jeg desværre ikke før d. 15. marts :((

Men vi skal nok sørge for at kommunikere alt det vi kan, og hvis der er et par konkrete spørgsmål, tager vi dem også gerne med. Eventet er dog ikke så teknisk-orienteret, så jeg tror ikke vi lægger en officiel artikel op til spørgsmål denne gang - spørgsmålene er jo ofte af meget teknisk karakter.
Af Karizma
Jeg venter spændt på næste uge :)
Jeg er mest intereseret i LG Nano LM960V i 47", men da jeg tror prisen bliver ret høj på denne model, ser jeg LM860V også i 47" som alternativ.
Nu må vi se hvor meget vi får at vide næste uge :)
Af lgowner
Karizma skrev:Jeg venter spændt på næste uge :)
Jeg er mest intereseret i LG Nano LM960V i 47", men da jeg tror prisen bliver ret høj på denne model, ser jeg LM860V også i 47" som alternativ.
ifølge denne link (se midt på siden, sproget er østisk?)

der ser du at LM860 ikke har mere en Magic Remote + 2 dualplay briller oveni, så hvis dette kan undværes, så er LM760 nok en del billigere?
og LM860 er ikke full nano? det ved du?

prisforskelling i usa er $500 på 860 vs 960, så jo, du kan nok regne med 4-5K oveni prisen for 960 i forhold til 860.

fra 760 -> 860 er der $300, og for min. 1500kr kan du sikker få en remote + 2 dualplay briller under 1000kr og så er det måske ikke bare 1500 i prisforskel.

masse gætteri'r :)
Af Karizma
lgowner skrev:
Karizma skrev:Jeg venter spændt på næste uge :)
ifølge denne link (se midt på siden, sproget er østisk?)

der ser du at LM860 ikke har mere en Magic Remote + 2 dualplay briller oveni, så hvis dette kan undværes, så er LM760 nok en del billigere?
og LM860 er ikke full nano? det ved du?

prisforskelling i usa er $500 på 860 vs 960, så jo, du kan nok regne med 4-5K oveni prisen for 960 i forhold til 860.

fra 760 -> 860 er der $300, og for min. 1500kr kan du sikker få en remote + 2 dualplay briller under 1000kr og så er det måske ikke bare 1500 i prisforskel.

masse gætteri'r :)
Jeg ved godt at kun 960'eren har nano led, mens de andre har edge led.
Derfor er jeg mest interesseret i 960. Men hvis prisforskellen er meget, så vælger jeg gerne 860. Men helst ikke 760, da den ikke har processor. Vil hellere ha 960 eller 860 med processor, så mit tv er hurtig :D
Af klinge
Jeg tror ikke modellerne er forsinkede i år... mere end den obligatoriske måned. Det indikeres ihvertfald fra de fora jeg følger bl.a. i England.

Jeg følger bl.a. denne tråd hvor LGs UK repræsentant Dave udtaler sig løbende:
http://www.avforums.com/forums/lg-forum ... ad-16.html

Her udgav han fx. de vejlledende UK priser som jeg postede tidligere:
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25091
De priser blev dog fjernet af LG UK et par dage senere. (Det måtte Dave vist ikke offentligt gøre alligevel :p)

Nu er de dog også udgivet priser i andre euro lande og ja de er meget høje i år:
Frankrig: http://www.hdfever.fr/2012/03/05/prix-d ... amme-2012/
Italien: http://www.homecinemainside.it/homethea ... V_3D_di_LG

Så de danske priser bliver da minimum 25K kr. for top modellen, men mon ikke det dropper hårdt når Samsungs LEDs og efterfølgende alle OLED modeller kommer på banen.

Ang. dimming zoner så tyder alt på at det kun er 96 zoner igen. Ellers ville LG have proklameret højlydt at de gør det bedre i år, men de lukker intet ud.
LG Dave har lovet han fysisk vil tælle zonerne på den første model han får i hånden. Han skriver dog idag i post #466 at han har svært ved at tælle dem. Sjovt at LG ikke engang vil fortælle ham hvor mange zoner der er i år.

-Morten
Af Karizma
25k for topmodellen???
Nej tak siger jeg så!!!
Og hvis det også kun har 96 zoner, så kan det jo ikke betale sig at vente på at tv'et skal komme i butikkerne.
Så kan man lige så godt ta' et 47lw980w til 12k.
Damn en høj pris da ;;)
Af lgowner
Karizma skrev:Så kan man lige så godt ta' et 47lw980w til 12k.
så 980 er allerede så langt nede :)

nej, jeg ville nu gerrne prøve at få sparet op til efteråret og lave en lifetime (1år) investering måske i OLED 55".
Af klinge
Ja, så skal man lige vurdere om man vil give 30K+ for et første generations produkt. O_O

Her er jeg nok lidt mere konservativ og tager hellere sidste generation LCD/LED

-Morten
Af Karizma
Rasmus Larsen skrev:Om en uge - d. 15. marts - besøger vi LG på et pressemøde, hvorefter vi har mere information om lanceringsprogrammet herhjemme.

Så der er opdateringer på vej :)
Ved vi noget nyt angående priser og levering nu?
Af mbm
Kan kun sige at man har for mange penge hvis man køber de helt nye top modeller.

Lige nu får man 2011 modellerne for en slik.

Har selv lige købt et LG 60PZ950 for under 10.000kr.
Hvad kostede det mon primo 2011. 25K ? :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg var en tur forbi LG i går og kigge lidt på flere af de nye modeller. Der var mest fokus på det overordnede funktioner såsom 3D og Smart TV, samt design, så jeg har endnu ikke alle de tekniske detaljer.

Jeg jagter pt. tekniske detaljer til en stor overbliksartikel, og vi burde have noget klar inden længe.

De første modeller begynder allerede at lande indenfor nogle uger, og indledningsvis kommer LED-modellerne i 47 og 55-tommer. Senere kommer 42 og andre formater. 9-serien kommer først lidt senere, men ikke meget, så vi kommer først til at se 6, 7 og 8-serierne indenfor LED.