Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige et mindre problem.
Jeg har både en Apple Time Capsule (Harddisk) og en Windows Harddisk.
Jeg kan godt finde min windows harddisk, men jeg kan ikke finde min Apple time capsule, i "source" på mit tv

Det er et Samsung serie 6.
Dette glæder også at tvet ikke ka finde min Mac men mi windows kan den godt finde.

Er det bare mac der ikke passer til en skid andet end mac, eller kan jeg gøre noget?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du kan ikke direkte finde Time capsule på dit Tv, da der ikke er installeret en DLNA-server på Time Capsule. Du kan dog godt finde din Mac på dit Samsung Tv, og igennem din Mac dele indhold fra Time Capsule (i så fald skal Mac'en dog stå tændt).

Du skal bruge et DLNA-program til Mac - f.eks. Plex eller noget andet. Herefter bør dit Samsung Tv kunne se indholdet - både video, musik og film.

Hvis du vil have en langt bedre løsning til at dele indhold fra din Mac - og andre Apple-enheder - over på et Tv, så prøv at tage et kig på Apple TV-boksen.
Af MadsWest
Hej

Mange tak

Jg er nu på Plex hjemmeside.
Hvilken en af dem skal jeg downloade Media Center eller Media server. (Er lidt Noob)
Og hvordan skal jeg gøre når jeg har downloadet det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Server. Det er denne som kan dele indholdet.

Media Center kan du så installere på f.eks. en PC/Mac/smartphone/tablet i hjemmet og se indholdet fra den enhed der har Server-versionen kørende.

Når du har hentet det, skal du finde det sted hvor du kan vælge hvilket indhold der skal deles. Lige når du starter foreslår den sikkert en søgning, så den finder ALT. Men det er jo ikke sikkert man vil dele alt :-)