Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
Røde tal på bundlinien, kan fremkomme af mange årsager.
Store investeringer ( Panasonic har lige bygget nye fabrikker, som lukkes igen ).
For lave priser på produkterne ( konkurrence ).
Et vigende salg ( hele verdensmarkedet ligger underdrejet ).
Dårlig kvalitet ( kan for Panasonics vedkommende udelukkes ).
Historien har vist, at forbrugerne vil have kvalitet, men der er stort set ingen der vil betale for den.
Dertil kan man så lægge, særlige aftaler indgået med EU ( nedsat told o.lign. ), for produkter produceret i Korea. Altsammen med til, at gøre livet surt, hvad økonomi angår.
Af mik57
noeyewar spørger om et pensionist sikkert tv til farmor, og straks løber det af sporet og bliver til den sædvanlige diskusion om plasma kontra led i stedet for info til spørgeren?
Af PhDream
1. Enig med mik57.

2. TS skriver intet om, at hans bedstemor vil have det mest korrekte billede. Jeg tør med 99% sikkerhed sige, at hun netop ikke er interesseret i det mest korrekte billede. Jeg har en del pensionister i familien, nogle af mændene er interesseret i teknologi, men design (læs: hvor smalt tv'et er), lysstærkt billede, skarphed, stærke (pang) farver er det, de vil have. Korrekt billede betyder intet for dem. Billede generelt betyder intet for dem, bare tv'et er pænt og at der ikke er genskin i dagtimerne - de er jo pensionister og ser tv på andre tider af døgnet end de fleste af os andre.

3. PeterD: Du prøver vel ikke at bilde folk ind, at Panasonics plasma igen fejl har? Eller at plasma-teknologien generelt er fejlfrit? Eller at (Panasonic) plasma er for alle?
Senest rettet af PhDream 06 mar 2012, 20:46, rettet i alt 1 gang.
Af maskus
Jeg ville.klart.overveje samsung 40d5005 og måske endda 46 tommer udgaven, da ældre faktisk nyder en større skærm. Min erfaring. Læs om den på av-blog.dk

Overvej også g30 i 46 tommers udgaven...Anmeldt her. Kig under test.

Mvh. MK
Brugeravatar
Af MigSelv
PhDream skrev:1. Enig med mik57.

2. TS skriver intet om, at hans bedstemor vil have det mest korrekte billede. Jeg tør med 99% sikkerhed sige, at hun netop ikke er interesseret i det mest korrekte billede. Jeg har en del pensionister i familien, nogle af mændene er interesseret i teknologi, men design (læs: hvor smalt tv'et er), lysstærkt billede, skarphed, stærke (pang) farver er det, de vil have. Korrekt billede betyder intet for dem. Billede generelt betyder intet for dem, bare tv'et er pænt og at der ikke er genskin i dagtimerne - de er jo pensionister og ser tv på andre tider af døgnet end de fleste af os andre.

3. MigSelv: Du prøver vel ikke at bilde folk ind, at Panasonics plasma igen fejl har? Eller at plasma-teknologien generelt er fejlfrit? Eller at (Panasonic) plasma er for alle?
Hvad angår spørgsmålet omkring valg af tv til bedstemor, skrev jeg et Philips tv, da mærket har ( eller måske havde ) bedre lyd i forhold til gennemsnittet. Altså ikke anbefaling af plasma, eller for den sags skyld Panasonic.
Jeg kan ikke se, ud fra mit seneste indlæg ( som svar på et tidligere indlæg af jones31 ), at der anføres de ting du stiller ? ved.
Jeg skriver, at der findes bedre kvalitet end LED ( billedmæssigt ), og nævner ingen producenter. Og har på intet tidspunkt skrevet, at de er fejlfri, eller er for alle. Jeg er også sikker på, at jeg på intet tidspunkt under disse indlæg har anbefalet Panasonic. Som tidligere nævnt, har jeg foreslået Philips ( har kun P'et tilfælles med Panasonic ). Er det her du tager fejl?
Ved uddybende svar til jones31's påstand om sammenhæng med røde tal og kvalitet, er konklusionen, at dette ikke gælder Panasonic. Ingen tv er fejlfrie, men at påstå, at Panasonic ikke er et kvalitetsprodukt er usandt.
Der foreligger mange tal på undersøgelser, hvor fejlraten på nogle tv mærker, er noget større end på Panasonic, Sony og andre japanske produceret tv. Dette har heller ikke været brugt i tidligere indlæg. Så igen, jeg ved ikke hvad du bygger din påstand/ spørgsmål på.
Så har jeg en bemærkning om, at være betatester( ingen producent nævnt ), til et indlæg af PeterD. Og her taler jeg af egen erfaring ( langt indlæg på Recordere.dk ), samt læsning af utallige beretninger.
Senest rettet af MigSelv 07 mar 2012, 07:40, rettet i alt 1 gang.
Af PhDream
MigSelv skrev:
PhDream skrev:1. Enig med mik57.

3. MigSelv: Du prøver vel ikke at bilde folk ind, at Panasonics plasma igen fejl har? Eller at plasma-teknologien generelt er fejlfrit? Eller at (Panasonic) plasma er for alle?
Hvad angår spørgsmålet omkring valg af tv til bedstemor, skrev jeg et Philips tv, da mærket har ( eller måske havde ) bedre lyd i forhold til gennemsnittet. Altså ikke anbefaling af plasma, eller for den sags skyld Panasonic.
Jeg kan ikke se, ud fra mit seneste indlæg ( som svar på et tidligere indlæg af jones31 ), at der anføres de ting du stiller ? ved.
Jeg skriver, at der findes bedre kvalitet end LED ( billedmæssigt ), og nævner ingen producenter. Og har på intet tidspunkt skrevet, at de er fejlfri, eller er for alle. Jeg er også sikker på, at jeg på intet tidspunkt under disse indlæg har anbefalet Panasonic. Som tidligere nævnt, har jeg foreslået Philips ( har kun P'et tilfælles med Panasonic ). Er det her du tager fejl?
Ved uddybende svar til jones31's påstand om sammenhæng med røde tal og kvalitet, er konklusionen, at dette ikke gælder Panasonic. Ingen tv er fejlfrie, men at påstå, at Panasonic ikke er et kvalitetsprodukt er usandt.
Der foreligger mange tal på undersøgelser, hvor fejlraten på nogle tv mærker, er noget større end på Panasonic, Sony og andre japanske produceret tv. Dette har heller været brugt i tidligere indlæg. Så igen, jeg ved ikke hvad du bygger din påstand/ spørgsmål på.
Så har jeg en bemærkning om, at være betatester( ingen producent nævnt ), til et indlæg af PeterD. Og her taler jeg af egen erfaring ( langt indlæg på Recordere.dk ), samt læsning af utallige beretninger.
Beklager. Mit indlæg burde have været rettet mod Peter D. Jeg laver det om nu. :)
Af PeterD
@Phdream

Tak for dit svar.

Jeg medgiver at jeg lader mig "rive med", men kan ikke sidde overhør når folk giver urigtige informationer. Derfor mit indlæg, men heldigvis er der kyndige folk som har viden i orden (MigSelv) som kan rette op på evt. misforståelser. Tak for det.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at plasmaskærme ikke har fejl eller at plasma er for alle. Spørgeren skriver at "vigtigst er dog billedet er rimelig godt" og at Samsung ikke kommer i betragtning. Så kan jeg derefter kun sige at Panasonic popper op i mine tanker...

Der er selvfølgelig også andre parametere som kommer i betragtning: Hvor langt har vedkommende fra sofa til skærm. Lysindfald fra vinduer etc. etc.

Vil dog stadig hæfte mig ved at flere uafhængige test ofte har Panasonic som testvindere og hvorfor skal bedste ikke have det bedste?

En ide kunne også være at læse hvad flatpanels.dk anbefaler. Så går bedste nemli' ikke galt i byen.. :)

Skal lyden være god, skal I muligvis gå efter et Philips, men "lydkvalitet" er måske svære at vurdere og "måle" end billedkvalitet...?