Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skærmtrolden
Hej Lauge

Synes du har nogle fine pointer vedr. kendere, lang proces og ender med et godt TV (jeg kommer fra et 32" Pana billedrør, så her kan det også kun gå fremad) og ny mellemmodel vs. sidste års topmodel.

Jeg tror også, at hvis jeg venter på de nye, som så osse lige ska' testes, og så kommer der yderligere nye lidt senere - så får jeg nok aldrig købt :-) Og så store forbedringer tror jeg ikke på der er - jo, måske, hvis jeg var kender. Så er der OLED, som formentlig rykker for alvor - men der går sikkert et par år, før priserne er bare nogenlunde rimelige og de væreste børnesygdomme er luset ud...

Mht. størrelse, har vi det lidt anderledes i vores familie - her er det mig der holder igen. Vi er endt på 50", men konen og sønnen vil gerne endnu højere op. Men der siger jeg altså stop, for de sidste 5 tommer i en 55" er godt nok dyre. Ihvertfald når vi taler Panasonic. Vores stue er meget stor :-)

3D? Ja, der er min interesse kølet ned igen - fedt i biffen, men det er så også det. Men hvilken model det så lige ender med - kommer an på pris etc. Hvis en 3D og en non-3D koster stort set det samme, er det OK med 3D - ikke fordi jeg kommer til at bruge det, men sønnen vil sikkert gerne...

Men jeg smutter nok lige forbi den lokale Panasonic forhandler - hvis han er rimelig mht. returret, handler jeg nok dér - osse selvom det måske er lidt dyrere end på nettet, for jeg foretrækker stadig personlig service :-)

Jeg skal nok dele mine oplevelser, når jeg når så langt - det bliver nok i løbet af et par uger :-)

Mange hilsner
Thomas
Brugeravatar
Af MigSelv
Selv en Panasonic forhandler kan give en god rabat. Og det koster ikke noget, at spørge om en god pris. Jeg fik da omkring 20% rabat på min 55VT30Y. Men priserne er jo faldet siden ( nye modeller på trappen ), så rabatten bliver nok mindre.
Til det andet indlæg omkring 3D og synlighed af rammen. Du sidder måske for tæt på. Panasonic anbefaler omkring siddeafstand og 3D, cirka 2 meters afstand fra tv ( og det gælder for 65" ).
Prisforskellen på 50" og 55" hos Panaforhandler er 2300 kr. ( Milo Radio ). Det er faktisk en ganske god pris, set i lyset af, at forskellen var 5000 kr. da modellerne blev introduceret.
Af Skærmtrolden
Interessant, tak :-)

dog kan jeg ikke lige se hvorfor rabatten skulle blive mindre, nu hvor der er nye modeller på trappen? Ville forvente det var omvendt - medmindre det er fordi de allerede er sat ned...?
Brugeravatar
Af MigSelv
Skærmtrolden skrev:Interessant, tak :-)

dog kan jeg ikke lige se hvorfor rabatten skulle blive mindre, nu hvor der er nye modeller på trappen? Ville forvente det var omvendt - medmindre det er fordi de allerede er sat ned...?
Som du selv skriver, er priserne sat ned. Da 55" blev introduceret var prisen lige omkring 25.000 kr., nu står den i 16.300. Så der er nok ikke meget mere, at give rabat på.
Af Lng
Så kan jeg lige komme med mine første erfaringer med mit nyindkøbte fjernsyn.

Meget flot design efter min personlige smag. Jeg er nok egentlig ikke så meget til de helt smalle rammer. For mig gør det ikke noget at de stadig ligner et tv og ikke et "billede", hvis det giver mening? :)

Angående buzzing, som mange har haft problemer med. Jeg har ikke hørt noget overhovedet. Hverken i film, sport eller normalt tv med lyden slået fra.

Så er der det med blæserstøjen. Man kan godt høre at blæserne kører når der er stille i en udsendelse eller lyden er slået fra. Men jeg finder det på ingen måde belastende. Mest som noget man kun lægger mærke til, hvis man gør sig umage for at høre det.

Selve billedet er superflot. Jeg var som en lille dreng igår da jeg så den første Blu-ray film. Sikke detaljer og sikke et billede. Det har bekræftet mig i at jeg er til naturtro farver! :)

Så er der alt det andet. Smart-tv funktionerne, dlna osv. Det har jeg slet ikke nået at lege med endnu. Men for dælen hvor er det lækkert med Audio Return Channel på HDMI stikket. Når så både soundbar og skærm er fra Panasonic og man stort set kan nøjes med den ene af fjernbetjeningerne er det perfekt. Der er det også gået op for mig, hvor meget lyd man går glip af med dagligdags tv og serier.

Jeg er glad og skal nok vende tilbage igen, når jeg har haft tid til at lege. :)

-Lauge-
Brugeravatar
Af MigSelv
Lng skrev:Så kan jeg lige komme med mine første erfaringer med mit nyindkøbte fjernsyn.

Meget flot design efter min personlige smag. Jeg er nok egentlig ikke så meget til de helt smalle rammer. For mig gør det ikke noget at de stadig ligner et tv og ikke et "billede", hvis det giver mening? :)

Angående buzzing, som mange har haft problemer med. Jeg har ikke hørt noget overhovedet. Hverken i film, sport eller normalt tv med lyden slået fra.

Så er der det med blæserstøjen. Man kan godt høre at blæserne kører når der er stille i en udsendelse eller lyden er slået fra. Men jeg finder det på ingen måde belastende. Mest som noget man kun lægger mærke til, hvis man gør sig umage for at høre det.

Selve billedet er superflot. Jeg var som en lille dreng igår da jeg så den første Blu-ray film. Sikke detaljer og sikke et billede. Det har bekræftet mig i at jeg er til naturtro farver! :)

Så er der alt det andet. Smart-tv funktionerne, dlna osv. Det har jeg slet ikke nået at lege med endnu. Men for dælen hvor er det lækkert med Audio Return Channel på HDMI stikket. Når så både soundbar og skærm er fra Panasonic og man stort set kan nøjes med den ene af fjernbetjeningerne er det perfekt. Der er det også gået op for mig, hvor meget lyd man går glip af med dagligdags tv og serier.

Jeg er glad og skal nok vende tilbage igen, når jeg har haft tid til at lege. :)

-Lauge-
Tillykke med det nye tv.