Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Swingking skrev:lyder super med dette beslag , giver du ikke lige lyd når du har fået den op og hænge på det nye beslag ?

jeg fik lige bestilt tvet i går , kanon billig for denne skærm.... og jeg vil nemlig også gerne have den til at hænge så tæt på væggen som muligt. så hvis det beslag virker ok , det som du har købt, så er det jo sådan et jeg skal have , hvor har du så købt de vinkel hdmi stik henne 90 grader ?
har faaet det op nu. jeg satte et par skiver og en m0trik paa som mellemlæg for lige at give det 1 cm mere pga antennestikket. dvs 2cm fra væggen.
men hvis du ikke skal bruge antenne stikket og bruger hdmi i siden, saa gaar det nok ok. str0mstikket vil nok st0de lidt paa væggen men tror ikke det g0r noget. men saa juster med et par skiver
Af PhDream
mbm skrev:
PhDream skrev:
mbm skrev: I flg. testen her på sitet skulle den være helt i top som den bedste til gaming pga hurtig responstid, lavt slør.
Det er fair nok, at du er glad for dit nye tv, men, at det er det bedste til gaming, er en overdrivelse.

For det første er der retention på LGs tv, som er et større problem end det er på andre plasma.

For det andet, er responstiden ca. i midten af skalaen, med de 30-35 ms, som Flatpanels får. De bedste tv har et input lag mellem 10 og 25 ms.

For det tredje, er LGs plasma kendt for at have et højt input lag og derfor være dårlige til gaming. Andre sites har testet netop denne model til at have mellem 60 og 100 ms input lag, hvilket er meget ringe. Se evt. her: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PZ ... eview.html

Hvorfor forskellen mellem Flatpanels test og denne test er så stor, ved jeg ikke.
Jeg pynter ikke paa noget.
Det gør du ved at skrive "helt i top som den bedste til gaming". Jeg har markeret teksten.

Ingen steder, hverken i testen eller andre steder på sitet - eller nettet for den sags skyld, står der, at PZ950 er "helt i top som den bedste til gaming".
Af mbm
PhDream skrev:
mbm skrev:
PhDream skrev: Det er fair nok, at du er glad for dit nye tv, men, at det er det bedste til gaming, er en overdrivelse.

For det første er der retention på LGs tv, som er et større problem end det er på andre plasma.

For det andet, er responstiden ca. i midten af skalaen, med de 30-35 ms, som Flatpanels får. De bedste tv har et input lag mellem 10 og 25 ms.

For det tredje, er LGs plasma kendt for at have et højt input lag og derfor være dårlige til gaming. Andre sites har testet netop denne model til at have mellem 60 og 100 ms input lag, hvilket er meget ringe. Se evt. her: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PZ ... eview.html

Hvorfor forskellen mellem Flatpanels test og denne test er så stor, ved jeg ikke.
Jeg pynter ikke paa noget.
Det gør du ved at skrive "helt i top som den bedste til gaming". Jeg har markeret teksten.

Ingen steder, hverken i testen eller andre steder på sitet - eller nettet for den sags skyld, står der, at PZ950 er "helt i top som den bedste til gaming".
sakset fra testen:
Responstiden på PZ950W er utrolig hurtig og rangerer i den absolutte top af fladskærme i dag. Jeg oplevede meget lidt fosfor-slør (fosfor-slør er rødlige/gullige/grønlige glorier omkring bevægende objekter), og jeg er imponeret over LGs forbedringer på dette område.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at PZ950W er et hak bedre end Panasonic VT30 her. PZ950W har lavere fosfor-slør og jeg så heller ingen pixelstøj omkring objekter i bevægelse (det så vi på VT30). Det betyder også, at PZ950W er hurtigere end selv LCD/LED-topmodellerne.
[/i]
Af PhDream
mbm skrev:
PhDream skrev:
mbm skrev: Jeg pynter ikke paa noget.

sakset fra testen:
Responstiden på PZ950W er utrolig hurtig og rangerer i den absolutte top af fladskærme i dag. Jeg oplevede meget lidt fosfor-slør (fosfor-slør er rødlige/gullige/grønlige glorier omkring bevægende objekter), og jeg er imponeret over LGs forbedringer på dette område.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at PZ950W er et hak bedre end Panasonic VT30 her. PZ950W har lavere fosfor-slør og jeg så heller ingen pixelstøj omkring objekter i bevægelse (det så vi på VT30). Det betyder også, at PZ950W er hurtigere end selv LCD/LED-topmodellerne.
[/i]
Det har intet med gaming at gøre.

Responstid og input-lag er to forskellige ting.
Af mbm
Så du mener ikke responstid har noget med gaming at gøre ? :(

Skal vi ikke bare lade den ligge.
Testen kan man jo selv læse igennem.
Af THM
responstid er kort sagt hvor hurtigt panelet respondere altså kan tænde og slukke for pixels.
input lag er hvor lang tid billedbehandlingen tager, altså hvor lang tid det tager fra signalet kommer ind i tv'et til det bliver vist på skærmen.
Af Swingking
Jeg får tvet i morgen glæder mig rigtig meget ... men du er glad for din og det hele ikke ? hvilken indstillinger bruger du på den ? og er der ikke noget med st den først skal køres ind i 150 timer inden man ændre instillinger på den ? ved du om den understøtter DTS lyd via Mkv filer over netwærk via nas server eller om man kan kører lyder i gemmen reciver fra tvet og få lyder den vej ?
mbm skrev:så fik jeg leveret og hængt 60PZ950 op.

Er positivt indstillet indtil videre.
Der er sku sket meget på TV udviklingen siden mit sidste tv (LG 42PG6000) :p

Synes designet er superfedt, og det buzzer ikke.
Har sat indstillingerne her fra flatpanels testen, og synes billedet står super... Men jo der mangler måske nok lidt sort.
Så er der alt det smart-tv... jo det er da "smart" med ved nu ikke om jeg vil bruge det.
Jeg installerede Plex på min pc og tvét finder fint mine film og afpiller dem over netværket, så regnede med min wd tv kunne droppes. Men problemet er bare at jeg ikke kan ændre audio og undertekst spor. Men hvis det laves i en senere firmware update, så er det et superfedt mediecenter også :D

En anden ting som jeg ikke overhovedet havde troet ville have interesse var 3D delen, men efter at have set en lille bid a IMAX under the sea 3D må jeg sige at det var sku vildt.

Så alt i alt er jeg so far godt tilfreds med LG topmodel 2011 til kun 12.000kr
Synes man får meget skærm for pengene. Og 60" er slet ikke for stort. Men mon ikke det her tv holder nogle år fremover, så næste TV kunne blive et 80-100" OLED :p :p
Af mbm
Swingking skrev:Jeg får tvet i morgen glæder mig rigtig meget ... men du er glad for din og det hele ikke ? hvilken indstillinger bruger du på den ? og er der ikke noget med st den først skal køres ind i 150 timer inden man ændre instillinger på den ? ved du om den understøtter DTS lyd via Mkv filer over netwærk via nas server eller om man kan kører lyder i gemmen reciver fra tvet og få lyder den vej ?
mbm skrev:så fik jeg leveret og hængt 60PZ950 op.

Er positivt indstillet indtil videre.
Der er sku sket meget på TV udviklingen siden mit sidste tv (LG 42PG6000) :p

Synes designet er superfedt, og det buzzer ikke.
Har sat indstillingerne her fra flatpanels testen, og synes billedet står super... Men jo der mangler måske nok lidt sort.
Så er der alt det smart-tv... jo det er da "smart" med ved nu ikke om jeg vil bruge det.
Jeg installerede Plex på min pc og tvét finder fint mine film og afpiller dem over netværket, så regnede med min wd tv kunne droppes. Men problemet er bare at jeg ikke kan ændre audio og undertekst spor. Men hvis det laves i en senere firmware update, så er det et superfedt mediecenter også :D

En anden ting som jeg ikke overhovedet havde troet ville have interesse var 3D delen, men efter at have set en lille bid a IMAX under the sea 3D må jeg sige at det var sku vildt.

Så alt i alt er jeg so far godt tilfreds med LG topmodel 2011 til kun 12.000kr
Synes man får meget skærm for pengene. Og 60" er slet ikke for stort. Men mon ikke det her tv holder nogle år fremover, så næste TV kunne blive et 80-100" OLED :p :p
Ja jeg er stadig yderst tilfreds med mit TV. Design, billede og ikke mindst til den pris, kan man jo ikke være andet :)

Jeg bruger flatpanels indstillinger, som jeg synes virker godt.

mht medielink som programmet hedder til streaming, så benytter jeg det faktisk ikke pga jeg ikke kan skifte lyd-og undertekster. Jeg har installeret Plex på min server.
Den finder fint alle mine film, men pga overstående afspiller jeg stadig fra min WD TV.
Af mbm
hvad så swingking hvad synes du om tvét ?
Af Swingking
Jeg har samme tv lige købt , jeg tænkte på kunne de her ikke bruges i stedet for ? da jeg ikke har brug for 90 grader vinkle i begge ender ? plus de er jo også lidt billiger end de andre ....

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 40_da.html

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 44_da.html
Bykovsky skrev:Jeg kan lige prøve at tage nogle billeder i aften... jeg bruger de 2 HDMI stik på bagsiden og disse kabler http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 76_da.html

De fylder ikke ret meget.
Af Swingking
Jeg er rigtig glad for tvet , og syntes det er super til denne pris , og billedet er også rigtig godt på den , samt den buzzer selt ikke , rigtigt dejligt .... tror du jeg kunne bruge de hdmi stik som jeg linkede til ?
mbm skrev:hvad så swingking hvad synes du om tvét ?
Af mbm
ja altså det er jo det kabel jeg selv bruger.
et 90 graders går ned ad og et 270 gå så opad.

Jeg er også stadig superglad for TVét... og nej det buzzer overhovedet ikke... Siger ikke en lyd :)

Glad for jeg valgte dette i stedet for Samsungen
Af Swingking
Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?
mbm skrev:ja altså det er jo det kabel jeg selv bruger.

Jeg er også stadig superglad for TVét... og nej det buzzer overhovedet ikke... Siger ikke en lyd :)

Af mbm
Swingking skrev:Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?
mbm skrev:ja altså det er jo det kabel jeg selv bruger.

Jeg har kørt med flatpanels indstillinger fra dag 1.
Og har slet ikke oplevet nogle problemmer med retention.