Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bims
Skal have fat i et nyt og større TV, og har primært kigget efter disse to:

Samsung 51" Plasma-TV PS51D535
Samsung 46" LED-TV UE46D5005

Da mine indtægter ikke af de største, bliver der ikke råd til det dyreste TV, men vil da gerne ofre lidt.

Det der tiltaler mig på Plasma TV'et er, bedre farver (så vidt jeg har forstået), større skærm og så koster det 1250kr. mindre. Jeg er dog lidt bekymret når det kommer til strømforbruget, ville jo helst ikke havne op med en alt for stor strøm regning.

TV'et skal primært bruges til almindelig fjernsyn og Blu-Ray film.
Så vil høre hvad de kloge hoveder her inde har at sige. :)
Af BrianH
Jeg ville tage LED versionen af de to du nævner... Temaet om Plasma vs. LCD/LED er så gennemdiskuteret, at det bare er at søge, hvis du vil vide.
Af Bims
Ok tak. :) Ye, har også været rundt flere steder, hvilket ikke ligefrem gør min beslutning lettere...

I starten vil jeg bare have så stort TV som muligt til fornuftige penge, men nu ved jeg ikke helt om det er det der vægter mest.
Af BrianH
Det er det... Hvis du ønsker dig et stort tv, så er det det du skal købe uanset hvad der skrives i diverse fora om korrekte farver, billedkvalitet osv...

Begge dem du nævner er udmærkede tv, og hvis du køber et 42" men ønsker dig et 50" fortryder du med garanti
Af Bims
Har du nok ret i. Er også lidt bange for Burn-in, men hvis jeg passer godt på de 200 første timer, skulle det vist ikke være så stort et problem.
Har også læst, at det Plasma TV har et eller andet der skulle formindske det...
Af DavidHimself
Med en smule omtanke bliver burn-in slet ikke et problem :)
Af Bims
Ok, godt at høre. :)

Tror det bliver det bliver plasma, selvom det måske ikke er helt lige så hightec, men skifter sikkert TV om 2-3 år alligevel! :s Til den tid kunne man jo håbe på noget 3D uden briller, og flere penge til a smide efter et TV! :p