Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har problemer med at anvende Galaxy Tab som fjernbetjening til mit nye Samsung Smart TV UE46D8005.

Både Samsung TV og Galaxy kan accesse internettet og der sker via samme router og wi-fi bånd (2,4 ghz, kanal 1) - men jeg kan ikke få dem til at forbinde til hinanden så Galaxy kan bruges som fjernbetjening og/eller kan se tv på Galaxy tab'en.

Galaxy dukker ganske enkelt ikke op på Samsung TV når jeg går ind i Network Remote menuen på TV'et - men begge enheder kan gå på internettet og kan begge se min NAS-server hvor al film, musik og billeder ligger.

I fejlfindingen har jeg forsøgt at anvende en HTC Desire mobil med samme kedelige resultat. Overvejer nu at anvende en anden router for at eliminere enheder i fejlfindingen.

Any thoughts?

mvh Carsten

Samsung TV UE46D8005
Galaxy S Wi-Fi 5"
Router dLink DIR-825 Dual band Router
Af Chimbrown
Hvilken en trådløs dongle har du monteret på din tv?
Af dfds
Chimbrown skrev:Hvilken en trådløs dongle har du monteret på din tv?
KIK I HANS SIGNATUR...

UE46D8005
Af Chimbrown
dfds skrev:
KIK I HANS SIGNATUR...

UE46D8005
Ja, et 8k serie? Så vidt jeg ved har det da ikke wifi indbygget, men kun ethernet? Derfor mit spørgsmål.

Efter hvad jeg erfarer på mit 8k serie, så kræver det at tv er koblet op via wifi da tablet anvender broadcast navn til at snakke sammen med tv?

Men måske du kan komme med et konstruktivt svar?

Jeg tror i øvrigt også at du skal have skiftet dit keyboard, da din caps lock tast vist har sat sig fast? O_O
Af Chimbrown
Chimbrown skrev:
dfds skrev:
KIK I HANS SIGNATUR...

UE46D8005
Ja, et 8k serie? Så vidt jeg ved har det da ikke wifi indbygget, men kun ethernet? Derfor mit spørgsmål.

Efter hvad jeg erfarer på mit 8k serie, så kræver det at tv er koblet op via wifi da tablet anvender broadcast navn til at snakke sammen med tv?

Men måske du kan komme med et konstruktivt svar?

Jeg tror i øvrigt også at du skal have skiftet dit keyboard, da din caps lock tast vist har sat sig fast? O_O
Ja, fandt så ud af at 8k serien har wifi indbygget. Så har man lært noget nyt ;)

Jeg testede her i går med mit tv og tablet via mit wifi. Og det spillede det bare :)

Så jeg tænker at din opsætning af routeren er gal. Jeg kører både 2,4 og 5 ghz på min router.

Kan du evt poste din konfiguration?
Af Evolon
Chimbrown

46d8005 har wifi indbygget ihvertfald det jeg har til og stå hjemme i stuen..

cfr

Du skal gå ind i den app på din galaxy tab der hedder shareveiw og så trykke refresh, så skulle tv'et gerne komme op, og så vælger du det på din tab, og godkender forbindelsen på dit tv når godkendelses beskeden dukker op. :)
Af dfds
@Chimbrown

sorry glemte at slå capsen fra.

7005 har også indbygget wifi
Af cfr
Hej alle,

Tak for interessen.
Jeg har forsøgt flere ting men intet har hjulpet.
Samsung support anbefalede reset og firmware update af både TV og Galaxy - done, men ingen virkning. Øv.

Det undrer mig bare at både TV og Galaxy kan komme på internettet via samme router og begge kan se min NAS server - men de kan ikke se/connecte til hinanden.

Troede egentlig det skyldtes at min router er en dualband router, men har fået bekræftet fra anden side at det ikke er et problem for dem.

Kan man bede om at få en Samsung tekniker forbi?

mvh Carsten