Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg ville ikke tage en plasma, når din stue er så lys, som den er. I sommerhalvåret vil den ikke være meget ved, for i dit prisniveau er det ikke muligt at få et stort plasma tv med anti-reflektsfilter. Det er rigtigt, at et tv er mere dominerende, jo større det er, men rammerne er blevet smallere, og skærmen tyndere, så 46" kan sagtens monteres i en stue uden at være dominerende. Og hvis du har 4 meter til skærmen, så er din stue stor nok til at undgå dominansen.

Mine svigerforældre bruger næsten ikke deres internet, men det er også så langsomt, at det tager 10 minutter at hente en youtubefilm, så det tilskriver jeg årsagen.
Jeg er sikker på, at en grund til, at I ikke bruger tv'et meget, er at I næsten ikke kan se underteksterne fra, hvor I sidder.

Mit bud går til den Samsung 46D5707 eller Sony 46EX723.
Af Mysen
Mysen skrev:Jeg ville ikke tage en plasma, når din stue er så lys, som den er. I sommerhalvåret vil den ikke være meget ved, for i dit prisniveau er det ikke muligt at få et stort plasma tv med anti-reflektsfilter. Det er rigtigt, at et tv er mere dominerende, jo større det er, men rammerne er blevet smallere, og skærmen tyndere, så 46" kan sagtens monteres i en stue uden at være dominerende. Og hvis du har 4 meter til skærmen, så er din stue stor nok til at undgå dominansen.

Mine svigerforældre bruger næsten ikke deres internet, men det er også så langsomt, at det tager 10 minutter at hente en youtubefilm, så det tilskriver jeg årsagen.
Jeg er sikker på, at en grund til, at I ikke bruger tv'et meget, er at I næsten ikke kan se underteksterne fra, hvor I sidder.

Mit bud går til den Samsung 46D5707 eller Sony 46EX723. - Som sagt er det kun en lille nedgang i billedkvalitet og design, men oplevelsen ved at se tv er klart bedre alligevel pga. de ekstra tommer
Af knudsen19
Jeg står i en meget lign. situation som du Olaf.dk og vil gerne høre hvilket tv du endte med at købe, hvorfor og om du så har nogle indveninger mod tv'et :)
Af Olaf.dk
knudsen19 skrev:Jeg står i en meget lign. situation som du Olaf.dk og vil gerne høre hvilket tv du endte med at købe, hvorfor og om du så har nogle indveninger mod tv'et :)
Undskyld mit sene svar, som er:

På grund af det med størrelsen har jeg endnu ikke købt et TV. Jeg er nu sikker på at det skal være 46", og har derfor valgt at vente lidt og spare op, så jeg kan bruge de penge der skal til, for at få et 46" i den kvalitet som jeg ønsker, og i det design som jeg foretrækker.

Jeg var dog tæt på at købe et Sony KDL-46EX723 i Bilka til 5.999,-
Af dknia
For en måned siden købte jeg et KDL 40EX723 til min mor, fordi hun umiddelbart bag sin siddeposition har 6 meter gulv-til-loft-ruder syd-vestvendt. Parallelt med disse ruder står TV'et 4 meter inde i stuen - 'optimalt' for enhver form for refleks...

Jeg har lige besøgt min mor i dagens klare og lave forårssol. Det er i hvert tilfælde klart, at mat skærm er det eneste der nogensinde vil kunne virke der!!!

Og Sony'en gjorde det rigeligt fint. Jeg tror bestemt du med stort held kan vælde 46" modellen til din situation. :)