Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nauticay
hej.

det kommer lidt an på hvilke modeller du tænker på, men de første komme ca uge 16-18.
desværre er jeg skuffet over det samsung har fået til i år, så jeg tro mange vil ende op med andre mærker.
de andre mærker har taget samsung igen, på både design og bilde, så her er der meget og glæde sig til.
Af Sir Peter
Spørgsmålet er om det kan betale sig at vente på 2012 modellerne eller bare købe en 2011.

Hvis det alligevel ikke er de vilde opdateringer.
Jeg overvejer nemlig at gå ud og købe UE55D7005 som ligger til lige under 13.000 kr. idag.

Men overvejer at vente til 2012 kommer med priser på.
Af Nauticay
indholdet i 2012 er opdatert. dvs at topmodellerne har fået Dual Core som gør Smart Hub hurtigere.. meget hurtigere. men på bilde fronten er der ikke sket noget. så, "same same but different"
der vil også være mulighed til og koble på et alm tastetur ala Logitech. men som jeg skrev før, vil de andre mærker komme meget stærkt.

skal selv sælge min D8005 når de nye LG eller VT50 kommer.
Af Sir Peter
Der er dog også en stor prisforskeld. D7005 som jeg har i tankerne ligger på 13.000 kr. idag og en 2012 Panasonic 55" LED kommer til at ligge på omkring de 23.000 kan jeg læse mig til herinde.

Og tror sku ikke panasonic skærmen er 10.000 kr. mere værd.
Af Nauticay
Nogen er sikket villig til og betale de sidste 10K, inkl mig selv. Men kan godt forstå dem der synes det er meget og "spare" ved og ta en udgående model.

men skal det være en samsung tv, og hva er grunden til du lige falder for 7005 ;)?
Af Sir Peter
Nej det skal ikke nødvendigvis være Samsung, og grunden til D7005 er fordi jeg ikke gider betale for D8005'eren :)

Er på jagt efter et 55" LED med max pris på 14.000 kr. med "alle" de nye features.

D7005'eren er et pænt Tv samt det dækker alle de behov jeg har.

Lige pt. har jeg et 5-6 år gammelt 40" AlfaView uden digitale tunere, ingen Full HD, kun 1 HDMI og det gav jeg ca. 13.000 kr. for dengang

Så det er tid til forbedring :)

Men du er velkommen til at komme med forslag...
Af Nauticay
hvis du er jagt efter en "smart" tv så er D7005 nok det rigtige valg for dig. D7005 er jo samme tv som D8005, det er kun rammen rundt til forskæl.

men skal du ha en "smart" tv bør du vente til de kommer med de nye modeller... de er så meget hurtigere end årets udgaver, det kan næsten ikke sammelignes, men er lidt usikker på prisen på disse.
men jeg vil tro D7005 vil være for salg en periode endnu.
Af Chaui
Tror nu stadig ikke at Smart tv kan bruges til særlig meget selv på de nye modeller her i 2012. i USA kan det måske bruges men herhjemme er det så begrænset med apps osv. Yousee og SF med deres filmudlejning i elendig kvalitet.

Der er ingen der gider se ting i mindre end 720p længere. De er sku desværre så langt bagefter med kvaliteten.
Af Nauticay
Chaui skrev:Tror nu stadig ikke at Smart tv kan bruges til særlig meget selv på de nye modeller her i 2012. i USA kan det måske bruges men herhjemme er det så begrænset med apps osv. Yousee og SF med deres filmudlejning i elendig kvalitet.

Der er ingen der gider se ting i mindre end 720p længere. De er sku desværre så langt bagefter med kvaliteten.
det er jeg helt enig med dig i. det var derfor jeg spurgte om det mårre være en samsung. alt for mange ser sig blid på samsung, og glemmer at der faktisk findes mange alternativer.
jeg selv har en d8005 som bliver skiftet ud med en tv med bedre bilde men manglende featureas.
Af Sir Peter
Nauticay skrev:hvis du er jagt efter en "smart" tv så er D7005 nok det rigtige valg for dig. D7005 er jo samme tv som D8005, det er kun rammen rundt til forskæl.

men skal du ha en "smart" tv bør du vente til de kommer med de nye modeller... de er så meget hurtigere end årets udgaver, det kan næsten ikke sammelignes, men er lidt usikker på prisen på disse.
men jeg vil tro D7005 vil være for salg en periode endnu.
Skal bare have noget bedre og større end det jeg har.
Det skal være LED og 55" og så have alle de nødvendige Digitale tunere.
Det skal ikke være smart TV delen der skal afgøre det. Det skal alligevel kobles op med MacMini med Plex, PS3, Zaptor samt Apple TV

Krav:
55"
LED
Pris: max 14.000 kr.