Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels Martinsen
Hej

Jeg er blevet enig med mig selv om, at min Samsung Syncmaster 205BW skal skiftes ud, simpelthen fordi jeg føler den er alt lille.

Jeg er en travl ung mand, så langt størstedelen af tiden skal den bruges til programmering/kontorarbejde/etc..

Jeg overvejer en 27" skærm. Jeg vil blive meget taknemmelig for at høre om jeres erfaringer. Angående budgettet, så snakker vi ca. en 3500 kroner.

Mvh
Niels.
Brugeravatar
Af azrael
Stræk dig en tudse mere og få dig en Dell U2711. Ellers rækker dit budget kun til 27" skærme med TN panel og/eller 1920x1080 opløsning (sidstnævnte er spildt på en 27").
Af Niels Martinsen
Tak for hjælpen. Ved du, om der er en fordel ved at købe skærmen igennem Dell? Jeg kan ihvertfald se, at de tager en del mere for det.

Mvh
Niels.
Af Snurrerundtlyd
azrael skrev:Ellers rækker dit budget kun til 27" skærme med TN panel.
Til programmering og almindelig kontorarbejde har man vel heller ikke brug for mere end et TN-panel, her er de jo ligegyldigt om farverne er helt korrekte.
Af Niels Martinsen
Jeg bliver nødt til at krybe til korset og indrømme, at jeg muligvis ser en film eller to om ugen. Jeg er også den type, der ikke skifter min hardware ud så ofte - min nuværende 205BW købte jeg i maj 2007, så jeg er ikke bleg for at smide 1000,- ekstra, forudsat det er det værd.

Mvh
Niels.
Brugeravatar
Af azrael
Snurrerundtlyd skrev:
Til programmering og almindelig kontorarbejde har man vel heller ikke brug for mere end et TN-panel, her er de jo ligegyldigt om farverne er helt korrekte.
Jeg ville godt nok få spat af at skulle arbejde med et TN panel. Faktisk havde netop den situation på arbejde, indtil jeg fik arrangeret at vi skulle opgradere vore skærme. Folk er _meget_ gladere for at arbejde med IPS-baserede skærme. ;)
Niels Martinsen skrev:Jeg bliver nødt til at krybe til korset og indrømme, at jeg muligvis ser en film eller to om ugen. Jeg er også den type, der ikke skifter min hardware ud så ofte - min nuværende 205BW købte jeg i maj 2007, så jeg er ikke bleg for at smide 1000,- ekstra, forudsat det er det værd.

Mvh
Niels.
Jeg har det lidt på samme måde. Hellere lidt mere, hvis det bliver givet godt ud, og det vil jeg klart mene er tilfældet med en Dell U2711.

Det kan for øvrigt ikke betale sig at købe skærmen via Dell. Så koster den nemt et par tusinde kroner mere.
Af Niels Martinsen
azrael skrev:
Snurrerundtlyd skrev:
Jeg ville godt nok få spat af at skulle arbejde med et TN panel. Faktisk havde netop den situation på arbejde, indtil jeg fik arrangeret at vi skulle opgradere vore skærme. Folk er _meget_ gladere for at arbejde med IPS-baserede skærme. ;)
Niels Martinsen skrev:Jeg bliver nødt til at krybe til korset og indrømme, at jeg muligvis ser en film eller to om ugen. Jeg er også den type, der ikke skifter min hardware ud så ofte - min nuværende 205BW købte jeg i maj 2007, så jeg er ikke bleg for at smide 1000,- ekstra, forudsat det er det værd.

Mvh
Niels.
Jeg har det lidt på samme måde. Hellere lidt mere, hvis det bliver givet godt ud, og det vil jeg klart mene er tilfældet med en Dell U2711.

Det kan for øvrigt ikke betale sig at købe skærmen via Dell. Så koster den nemt et par tusinde kroner mere.
Tak for hjælpen til jer begge. Pt. kører jeg med et DVI-stik til min 205BW. Jeg tænker, at jeg måske skal gå hele linien ud, og hoppe med på HDMI-moden. Er det et standard HDMI-kabel jeg skal benytte?

Mvh
Niels.