Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole Poulsen
Er der nogle, der kan anbefale en USD-optager til Panasonic G30, som de har gode erfaringer med og som ikke koster en bondegård?

Er lidt forvirret over om det skal være HDD og med/uden ekstern strøm :)
Brugeravatar
Af radiomand
Alle USB HDD med ekstern forsyning bør virke, hvis de er mellem 160GB og 3TB

Alle USB HDD uden ekstern forsyning bør virke, hvis de er mellem 160GB og 3TB og bruger mindre end 500mA.
Af Skærmtrolden
Hvis du vil optage i HD kvalitet - vil jeg anbefale en stor disk.

Hvis jeg optager i fra DR-HD fylder det mindst det dobbelte af en tilsvarende udsendelse på DR-1... Men hvis du ikke påregner at gemme ret meget, er det selvfølgelige ligemeget...

Hvis du er interesseret i en støjsvag disk, kan jeg anbefale at kigge her: http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html

SilentPCReview er et meget seriøst site vedr. PC støj - man fabrikanter kalder deres produkter "lydløse", men i praksis er de det ikke alligevel. Og PC industrien har ingen standard for at måle støj, så dB opgivelserne er reelt intet værd. SilentPCReview måler dB på en standardiseret måde, og de vurderer også harddiskes niveau af vibrationer.

Jeg har ingen personlige relationer til SilentPCReview - jeg var bare træt af at min PC støjede, og har bygget flere støjsvage PC'ere, og i den forbindelse faldt jeg over SilentPCReview.
Af jng
Ole Poulsen skrev:Er der nogle, der kan anbefale en USD-optager til Panasonic G30, som de har gode erfaringer med og som ikke koster en bondegård?

Er lidt forvirret over om det skal være HDD og med/uden ekstern strøm :)
Husk, at det, du optager, er kodet til bundkortet i netop dit tv, så kryds fingre for, at apparatet ikke skal have skiftet indmad, hvis du har et par TB optagelser liggende, som du ikke har set...