Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bjarne929
Hej flatpanels.
Jeg har i dag været et smut i Tyskland for at hente mit nye flotte Panasonic tx-P50VT30E. Jeg kommer hjem og skal se håndbold kampen AG-Kiel men signalet er så ringe at det hakker rundt konstant. Jeg kører pt over vores fælles antennenet her i byen som skulle være tdc(yousee mener jeg).http://fleggaardshop.dk/Produktkategori ... brev_uge_8 Her er tv'et som det er beskrevet. Er der nogen der ude som har haft samme problem eller nogen som ved hvordan jeg får det til at fungere.

Mvh Bjarne
Brugeravatar
Af MigSelv
Kabler/samlinger, stik, fordelerled osv. alt dette kan være kilder til dårligt signal.
Af bjarne929
MigSelv skrev:Kabler/samlinger, stik, fordelerled osv. alt dette kan være kilder til dårligt signal.
Jeg har kørt det hele igennem og det ser rigtigt ud. Nu er jeg lige flyttet, hvis vores signal er delt mellem 3 lejligheder, vil det så påvirke vores signal så meget at signalstyrken kan ryge ned på ca. 30%? End hvis der var et signal til hver lejlighed?
Af bjarne929
tidyole skrev:Hvis det bare er splittet ud i 3, så har du stort ikke mere en de 30
du kan også se signalstyrken på dit tv

http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig- ... -signaler/
Det har sikkert noget med det at gøre. Signalstyrken ligger mellem 10 og 40 og det ser ofte rigtig skidt ud. Men da jeg havde mit ældre Panasonic sat til var signalet ikke nær så dårligt. Men jeg må have fat i min udlejer og ned og se hvordan han fordeler diverse ting rundt.
Af tidyole
Du skal næsten op på de 100 og ingen bitfejl
Hvad med det gamle, var det også en fladskærm hvor du modtog digitalt ?
og har du ellers ændret noget
Af bjarne929
Det var præcist samme setup, dog bare et ældre panasonic fladskærm mener dog ikke jeg kunne se signalstyrke der. Nogle kanaler flimrede bare på en anden måde.
Af tidyole
Du kan prøve anolog, men det nye mpg4 mv, kræver gode kabler og stik :s
Af jones31
Kan også blive endnu værre næste år med det nye 800mhz frekvensbånd, hvis det ikke bliver fikset fra de udlejers side af.

Ved godt det først er næste år, men man kan jo ligeså godt være på forkant med ordentlige kabler, forstærker osv.
Af bjarne929
Ja det hele skal bare være iorden inden der kommer mere bøvl. Jeg må prøve mig frem med analog, men hvis det er delt så vil det vil ikke blive så meget bedre?
Af tidyole
Nej det er ikke sikkert, men det er jo ikke til at holde ud at se på den pixelering
:)
Af bjarne929
tidyole skrev:Nej det er ikke sikkert, men det er jo ikke til at holde ud at se på den pixelering
:)
Nej det har du ret i. Jeg blev tosset da jeg så håndboldkampen og skyndte mig ind her efter første halvleg :)
Af tidyole
Hvis det kan trøste lidt, har 5 tv kan kun se digital på de 2, pga kabler for ringe, magter ikke at trække nye lige nu ;;)
Af bjarne929
Hehe det er også surt. Men kablerne her burde være gode, det er et helt ny restoreret hus :\