Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af radiomand
Menu
indstillinger
DVB-T indstillings menu
signal tilstand (her finder du signal kvalitet og styrke)
Af Bjarne S
OK - der kan man tale om ikke at kunne se skoven for bare træer :s

Takker

Vi har yousee kabeltv - er det normalt at de forskellige kanaler har varierende kvalitet og styrke?

Og er der nogen der kan oplyse hvad kvalitet og styrke bør ligge på?

Jeg har sat et tv mere op og på det ene pixelerer det lidt på DR1 - men ikke umiddelbart på andre.

Jeg gætter på at jeg skal ud at investere i en forstærker - hvor billigt kan det gøres? (vi forventer at flytte inden for en overskuelig tid så jeg gider ikke købe state of the art....)
Brugeravatar
Af radiomand
Signal kvalitets indikering skal være grøn, er den gul kommer der per. pixilering, er den rød pixiler den hele tiden.

Dine kabler/stik/fordeler kan være problemet, BOXER DVB-T signal må ikke komme ind til dit DVB-C signal, da visse af frekvenserne er de samme de bruger, så dårlig skærmet kabler og stik/fordeler med dårlig stel kappe(plastik er yt), bør skiftes.
Af Bjarne S
Hmm - så kan jeg lære at skyde genvej med det tynde antennekabel der lige var ved hånden O-O - ned på knæ og frem med hammer og kabel-clips igen - hvad man ikke har i hovedet må man have i hænderne :D

Jeg har i øvrigt lagt mærke til at signalet er blevet meget svagere på min analoge panasonic HDD optager - billedet er meget grynet på en del kanaler. Det er ikke et problem på Pana GT30'eren der sidder efter HDD optageren- den må have en kraftigere tuner, så jeg må nok bide i det sure æble og investere i en forstærker - eller måske en ny digital HDD optager. :D - Jeg så lige at Føtex havde en Samsung med blueray afspiller, 3D und alles til ca. 2.000,-. Laver Pana en lignende?
Brugeravatar
Af radiomand
Der kommer ikke pt. HDD optager fra Panasonic til det Nordiske marked. :((