Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonesDK
Hej Flatpanels-brugere

Jeg har et Pioneer surround system med en reciever, hvor der "kun" er 2 HDMI indgange og 1 udgang. Jeg har sat min Yousee HD boks i den ene indgang og min PS3 i den anden.

Nu overvejer jeg kraftigt at investere i et Apple Tv 3 (hvis den får 1080p understøttelse!) når det kommer, da jeg har fået øjnene op for det lækre XBMC.

Men hvordan tackler jeg denne situation bedst/nemmest? Skal jeg virkelig skifte kabel bagpå hver gang?

Mit Pioneer system samt mit Samsung PS51D8005 understøtter begge ARC (Audio Return Channel), men fungere det via HDMI i tv'et? Det virker med USB i tv'et og afspilning derfra.

Hvad siger i?

Tak på forhånd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ARC kører via HDMI, hvis det er dét du spørger om.

Mangel på HDMI porte kan klares med en HDMI-switch. De fås i mange afskygninger, hvor du også kan få dem med fjernstyring af portvalget. Jeg har selv prøvet et par stykker hvor den seneste 3-ports fra Lindy var den bedste af dem.
http://www.av-cables.dk/div_kabler_boks ... 88_da.html
Den blev primært valgt pga. det eksterne IR-øje, så den kunne gemmes lidt væk.
Af JonesDK
Tak for svar :)

Tror jeg fik formuleret mig forkert mht. ARC.
Men det er jo kanon med den HDMI switcher der. Så er det jo rimelig nemt at smide nogle flere bokse på tv bordet :D

Tak for hjælpen!