Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sidder og undrer mig lidt...

I jeres købsanbefalinger anbefaler i Samsungs 8005 model i Plasma og LED udgaven og 7005 i LED udgaven. Hvorfor ikke 7005 i Plasma udgaven? :o

Hvad jeg har kunnet forstå (ihvertfald for LED udgaverne) er panaelerne nærmest identiske på 8005 og 7005. Kun design og småting skiller dem ad.

Så hvorfor bliver PS51D7005 ikke anbefalet? Er billedet ikke ca det samme som 8005 modellen? Mange i forum klager sig over buzz og andre dårligdomme. Men det kan vel også findes på nogle af Panasonic's modeller.

Har fået tilbudt en PS51D7005 til 6000, men er noget betænkelig mht. de mange dårlige oplevelser folk har haft med buzz mm. :s
Af lars101
Den har samme billede kvalitet så den burde måske være på anbefalings siden.

6000,- er mega billig for tv'et.. Det har aldrig rigtig været under 8000,-.. Det må næsten være en demo så?
Brugeravatar
Af herbstmeister
lars101 skrev:Den har samme billede kvalitet så den burde måske være på anbefalings siden.

6000,- er mega billig for tv'et.. Det har aldrig rigtig været under 8000,-.. Det må næsten være en demo så?
Det er en demo, som så ikke kan byttes. Så hvis jeg synes den larmer for meget, når jeg kommer hjem, er det så bare og lære at leve med det. Det er bare så mange herinde der klager over det og meget få der ikke gør...

Desuden skulle der jo også gerne være pæne forbedringer billedmæssigt i forhold til mit nuværende Pana 42X10, ellers giver et køb jo ikke så meget mening. :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Ved en demo model, ville jeg være mere nervøs for burn in skader, end risikoen for buzz.
Brugeravatar
Af herbstmeister
MigSelv skrev:Ved en demo model, ville jeg være mere nervøs for burn in skader, end risikoen for buzz.
Den skulle kun have stået fremme 14 dage, så tror ikke der er stor risiko for burn in, men man ved selvfølgelig aldrig helt hvordan de har behandlet den.

Anyways, tror jeg endeligt ender med en 8005 LED istedet :)
Af Mysen
Det er ofte i de første 14 dage, at skaden sker i en butik. Det kan f.eks. opstå, hvis de udelukkende eller næsten udelukkende har været på en bestemt kanal.
Brugeravatar
Af herbstmeister
Mysen skrev:Det er ofte i de første 14 dage, at skaden sker i en butik. Det kan f.eks. opstå, hvis de udelukkende eller næsten udelukkende har været på en bestemt kanal.
Ja, og hver gang jeg har været i butikken står samtlige skærme på DR2!? Lidt sjov kanal at fremvise fladskærme på, men det kan jo være at de satser på det ældre segment :D Så man kan måske skulle leve med et DR2 logo.

Men som sagt er valget faldet på LED 8005 istedet. Jeg har godt nok ikke set nogen direkte 7005 plasma Vs. 8005 LED sammenligning nogensteder, så bygger det på egne øjne og andre bruger erfaringer.
Af ankerdrengen
Hvor henne i landet har du fået tilbuddet med demomodellen til 6000,-?